پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از نفت بالای ۵۰ دلار در سال ۲۰۲۱

به گزارش جهان صنعت نیوز: به نقل از اس پی گلوبال پلتس، صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین پیش‌بینی خود اعلام کرد توزیع واکسن کرونا و برنامه‌های محرک مالی به بهبود بیشتر از حد انتظار اقتصاد جهان از بحران کرونا کمک کرده و قیمت نفت را تا بیشتر از ۵۰ دلار در هر بشکه در ۲۰۲۱ بالا می‌برد یعنی بیش از ۲۱ درصد افزایش نسبت به ۲۰۲۰.


 صندوق بین‌المللی پول حالا انتظار دارد تولید ناخالص داخلی جهان ۵.۵ درصد در ۲۰۲۱ رشد کند. تولید ناخالص داخلی در جهان ۳.۵ درصد در ۲۰۲۰ کوچک شده بود. رقم اعلام شده برای رشد اقتصادی در ۲۰۲۱، ۰.۳ درصد بیشتر از پیش بینی قبلی است.

 صندوق بین المللی پول اعلام کرد پیش‌بینی می‌شود روند رشد اقتصاد کشورهای پیشرفته بیشتر از کشورهای در حال توسعه باشد که دلیل آن دسترسی سریعتر به واکسن‌کرونا و اقدامات مالی وسیع‌تر است.

 در گزارش این صندوق آمده است:« صادرکنندگان نفت و اقتصادهای وابسته به گردشگری شرایط سختتری به خاطر دورنمای قیمت پایین نفت و روند کند بازگشت سفرهای بین مرزی به شرایط عادی خواهند داشت».

 صندوق بین المللی پول اعلام کرد متوسط قیمت نفت خام در ۲۰۲۰ برابر با ۴۱.۲۹ دلار در هر بشکه بوده و در ۲۰۲۱ تا ۵۰.۰۳ دلار رشد خواهد کرد. قیمت نفت در ۲۰۲۲ پایین آمده و به ۴۸.۸۲ دلار در هر بشکه می‌رسد.

 این صندوق در پیش بینی خود در ماه اکتبر متوسط قیمت نفت در ۲۰۲۱ را ۴۶.۷۰ دلار در هر بشکه اعلام کرده بود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 168394
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا