پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه باقی مانده آزادراه قزوین – رشت

به گزارش جهان صنعت نیوز:  محمد اسلامی در حاشیه بازدید از پروژه باقی مانده آزادراه قزوین – رشت در محدوده رودبار در جمع خبرنگاران، این پروژه را حلقه باقی مانده از آزادراه قزوین – رشت دانست و اظهار کرد: ۸.۳ کیلومتر باقی مانده یکی از معضلات بزرگ ترافیکی در راه های کشور محسوب می شد و مردم ساعت ها در ترافیک می ماندند.

وی با بیان اینکه ترافیک در محور منجیل رودبار علاوه بر آزار مردم محلی، موجب آزار مسافران می شد، تصریح کرد: با توجه به اهمیت پروژه یک کار فشرده و منظم را به عنوان یکی از پروژ های فاخر و خوب مهندسی کشور آغاز کردیم.

وزیر راه و شهرسازی، از پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه ۸.۳ کیلومتر باقی مانده آزادراه قزوین – رشت خبر داد و عنوان کرد: در طراحی این پروژه پل و تونل تعریف کردیم تا گره مسیر باز و رفت و آمد مردم به سهولت انجام شود.

اسلامی، با بیان اینکه در اجرای پروژه مذکور نیازهای مردم رودبار و منجیل در دسترسی های محلی در نظر گرفته شده تا ارتباط با مسافران مداوم و پیوسته باشد، گفت: یکی از اولویت های پروژه مذکور تحت تاثیر قرار نگرفتن زندگی مردم رودبار و منجیل بود و لذا پنج کیلومتر از ۸.۳ کیلومتر را پل و تونل طراحی کردیم تا آسیب به محیط زیست به حداقل برسد و حداکثر استفاده را از فضای آزاد داشته باشیم.

وی با اشاره به دشواری مسیر برای عبور اتوبان، یادآور شد: از زمان حضور رئیس جمهور در گیلان جهت افتتاح راه آهن یک برنامه زمان بندی ۲۷ ماهه را شروع کردیم تا کارهای مربوط به عقد قرارداد و آزادسازی اراضی و شروع عملیات به صورت فشرده صورت گیرد.

معاون رئیس جمهور، به پیچیدگی های فنی پروژه باقی مانده آزادراه قزوین – رشت نیز اشاره کرد و ادامه داد: تامین اعتبار لازم برای این پروژه انجام شده است که در حال حاضر معادل هزینه کرد برای کل پروژه می باشد که معادل ۹۰۰ میلیارد تومان برآورد می شود. امیدواریم طی چند ماه آینده شاهد بهره برداری از این مسیر و استفاده مردم باشیم.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهمسکن
شناسه : 204826
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا