پمپئو: توافق پیشنهادی ترامپ با ایران مبنی بر شروط ۱۲ گانه است

به گزارش جهان صنعت نیوزمایک پمپئو این اظهارات را روز پنجشنبه در نشست مشترک با “دومینیک راب” همتای انگلیسی خود در اندیشکده پولیسی اکسچینج لندن مطرح کرد و مدعی شد انتظارات ما از ایران مطابق با اقداماتی است که ملت ها به صورت اصولی برای مشارکت در جامعه جهانی رفتار می‌کنند.

وی بار دیگر اتهامات آمریکا علیه مردم ایران را تکرار کرد و مدعی شد: ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان است.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود که واشنگتن فشارهای اقتصادی علیه ایران را ادامه داده تا آنچه او مسیر منابع مالی ترور در اروپا و دیگر نقاط جهان نامید ، بسته شود.پمپئو مدعی شد که این فشارها ادامه خواهند یافت تا ایران رفتار خود را تغییر دهد.

وزیر امور خارجه انگلیس هم عنوان کرد که لندن و واشنگتن در حوزه سیاست خارجی و مسائل امنیتی اختلاف نظرهایی با یکدیگر دارند اما این مسائل بنیادین نیست ,و به روابط دو کشور آسیب نمی‌زند. وی یکی از این اختلاف‌نظزها را توافق هسته ای ایران (برجام) دانست که به رغم خروج آمریکا «تنها توافق موجود روی میز است و می توان از ایران حساب کشید»
“راب” با اشاره به گام‌های اخیر ایران برای کاهش تعهداتش در برجام، خواستار بازگشت به اجرای کامل این توافق و تبعیت از قوانین بین‌المللی شد.

وزیر خارجه انگلیس در عین حال عنوان کرد که دولت لندن درباره آنچه او نقایص برجام نامید با آمریکا هم‌عقیده است و خواستار رسیدن به توافق گسترده تری با ایران شد.او با بیان این ادعا که انگلیس تمایلی به تغییر حکومت ایران ندارد مدعی شد که تهران در حال دور شدن از اصول و موازین بین المللی است.

رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس عنوان کرد که دورنمای برقراری روابط حسنه با ایران وجود دارد، به شرط اینکه ایران این آمادگی را داشته باشد که «گام‌های لازم» را بردارد.

وزیر امور خارجه آمریکا در پی موافقت جنجالی انگلیس با مشارکت شرکت چینی هوآوی در پروژه راه‌اندازی اینترنت نسل پنجم به لندن سفر کرده است. او دیروز با همتای انگلیسی خود دیدار و درباره طیف مختلفی از مسائل دوجانبه، تحولات بین‌الملل به ویژه در خاورمیانه گفت وگو کردند.

بر اساس برنامه اعلام شده، پمپئو قرار است با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس هم ملاقات کند.

 

اقتصاد کلان
شناسه : 86204
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا