پرونده وام یک میلیون تومانی بسته شد

به گزارش جهان صنعت نیوز: در دور دوم تعطیلی سراسری در کشور دولت دور دوم حمایت‌های کرونایی از اقشار آسیب‌پذیر را در دستور کار قرار داد. این حمایت‌ها شامل پرداخت وام یک میلیون تومانی و کمک هزینه یکصد هزارتومانی به اقشار نیازمند جامعه بود. 

رییس مرکز روابط عمومی وزارت تعاون درباره پرداخت وام یک میلیون تومانی تصریح کرد: جامعه هدف ۱۱ میلیون سرپرست خانوار (۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر) بود. 

حامد شمس افزود: مرحله نخست چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر تقاضای خود را ثبت کردند و پس از شناسایی، فهرست را به سازمان برنامه ارائه و پرداخت آن انجام شد.

وی اضافه کرد: مرحله دوم نیز دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر شناسایی شدند که به تازگی وام یک میلیون تومانی به حسابشان واریز شده ،به این ترتیب شمار دریافت کنندگان تسهیلات یک میلیون تومانی کرونا به حدود هفت میلیون نفر رسید.

رییس روابط عمومی وزارت تعاون درباره شرط پرداخت وام یک میلیون تومانیگفت: دریافت یارانه معیشتی، نداشتن شغل ثابت و درخواست برای دریافت یارانه را به عنوان سه شرط برای دریافت یارانه ذکر کرد. 

وی توضیح داد: ممکن است فردی یارانه معیشتی دریافت کند، اما چون حقوق ثابت دارد، مشمول این طرح نمی‌شود یا بالعکس فردی حقوق ثابت ندارد، اما مشمول دریافت یارانه معیشتی در دوره‌های قبل نشده باشد، بنابراین وام یک میلیون تومانی به آنها تعلق نمی‌گیرد. 

شمس تاکید کرد: زمان ارسال پیامک به مشمولان به اتمام رسیده و پرونده وام یک میلیون تومانی کرونا بسته شده، اما چنانچه نهادهای مربوطه خانواری را مشمول دریافت وام تشخیص دهد، پرداخت وام انجام می‌شود. 

تسهیلات قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی با نرخ کارمزد چهار درصد از محل باقی‌مانده منابع بسته جبرانی ستاد ملی مدیریت کرونا، با اقساط ۳۰ ماهه و از منابع یارانه معیشتی ماهیانه خانوار خواهد بود.

وی درباره پرداخت مبلغ یکصد هزارتومانی به خانوار نیز گفت: شناسایی افراد در مراحل پایانی است و تا پایان آذرماه پرداخت کمک هزینه به اعضای خانوار انجام می‌شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 158810
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا