پروتکل‌های بهداشتی به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  سیماسادات لاری روز سه‌شنبه افزود: تصمیم گیری در مورد وضعیت  آموزشی دانشجویان گروه های مختلف برعهده دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

وی با بیان این که وزارت بهداشت برای تمامی صنوف شاغل در حوزه آموزش پزشکی پروتکل هایی صادر کرد، افزود: مفاد این پروتکل ها شامل حضور دانشجویان در خوابگاه، وضعیت سلف های غذاخوری، ایاب و ذهاب، حضور هیات علمی و دانشجویان در محیط های دانشگاه است.

وی با توضیح جزییات دستورهای بهداشتی وزارت بهداشت تصریح کرد: بر اساس این توصیه های بهداشتی، در هر یک از اتاق های خوابگاه حداکثر دو دانشجو امکان اسکان دارند و این وضعیت برای اتاق های کوچک تر یک نفر خواهد بود.

معاون فرهنگی – دانشجویی وزارت بهداشت همچنین گفت: سلف های غذاخوری تا اطلاع بعدی بسته بوده و فعالیتی نخواهند داشت.

لاری یادآور شد: فضاهای ورزشی نیز در شرایط کنونی غیرفعال بوده و دانشجوها امکان استفاده از آنها را نخواهند داشت.

وی ادامه داد: سرو غذا در برخی خوابگاه ها نیز در ظروف یکبار مصرف امکان پذیر است.

معاون فرهنگی – دانشجویی وزارت بهداشت همچنین در باره نحوه حضور و رفت و آمد دانشجویان به خوابگاه و دانشگاه ها عنوان کرد: بسته های بهداشتی شامل ماسک و دستکش برای دانشجویان تهیه شده و در اختیار آنان گذاشته می شود. همچنین تدابیری اتخاذ شده تا دانشجویان بالینی پیش از ورود به خوابگاه روپوش های بیمارستانی خود را وارد خوابگاه نکنند.

اختیار دانشگاه ها در مورد برگزاری کلاس ها

لاری تاکید کرد: اختیارات در تصمیم گیری جزییات مربوط به برگزاری کلاس های درس به شیوه حضوری و تاریخ برگزاری امتحانات به دانشگاه ها داده شده است تا در صورت نیاز ضروری به برگزاری کلاس، آزمایشگاه یا امتحان تصمیم گیری های لازم را به عمل آورند.

وی حضور دانشجویان ترم آخر که زمان دانش آموختگی آنان فرا رسیده است را ضروری بیان کرد و اظهار داشت: از آنجا که حضور این گروه از دانشجویان در دانشگاه ها و خوابگاه ها الزامی است، دانشگاه ها باید برنامه ریزی های لازم را انجام داده تا تنها نیمی از دانشجویان در محیط های دانشگاه حضور یابند و مابقی امور آموزشی خود را از راه مجازی پیگیری کنند.

امکان گرفتن مهمان بدون پرداخت هزینه

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: لزوم پذیرش دانشجویان به صورت مهمان از دیگر دستورهای بهداشتی صادر شده از سوی وزارت بهداشت است، در این شرایط دانشجویان امکان گرفتن مهمان در دانشگاه شهر خود بدون پرداختن هزینه دارند.

لاری تاکید کرد: پذیرش دانشجو به صورت مهمان باعث کاهش رفت وآمدها، کاهش اسکان خوابگاهی و همچنین کاهش احتمال انتقال ویروس کرونا می شود.

وی به دانشگاه های علوم پزشکی توصیه کرد که دانشجویان رشته های گوناگون را مرحله به مرحله پذیرش کنند. در این صورت پروتکل دو نفره بودن اتاق های خوابگاه و حضور ۵۰ درصدی دانشجویان در دانشگاه ها محقق می شود.

معاون فرهنگی – دانشجویی وزارت بهداشت تصریح کرد: پذیرش مرحله ای دانشجویان گروه های مختلف باعث کاهش تراکم دانشجویان می شود. اگرچه ممکن است این روند باعث ادامه دانشگاه ها تا مرداد ماه شود اما در نهایت نیز تصمیم گیری و زمان بندی در چنین مواردی بر عهده دانشگاه ها واگذار شده است.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 108418
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا