پروانه سلحشوری نرگس محمدی را نماد ایستادگی خواند

به گزارش جهان صنعت نیوز: پروانه سلحشوری، نماینده مجلس ایران، از برخورد با نرگس محمدی، فعال حقوق بشر زندانی در ایران انتقاد کرد و او را نماد ایستادگی خواند.

خانم سلحشوری در یک توییت نوشت: نقل است از گاندی کسی که خشونت می‌ورزد ضعیف است، و چون منطق ندارد با خشونت پاسخ می‌دهد. نرگس محمدی، نماد ایستادگی‌ است که در مقابلش کم آورده‌اند.

او از دستگاه قضایی انتقاد کرد و نوشت: مانده‌ام عدالت پیامبر و علی (ع) کجا، و عدالت این دستگاه قضا به نام اسلام کجا؟

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر که زندان اوین دوران محکومیت خود را می‌گذراند، دو روز پیش از زندان اوین به زندان زنجان منتقل شد.

خانم محمدی همراه با چند زندانی سیاسی دیگر در بند زنان زندان اوین برای یادبود چهلم کشته‌شدگان اعتراضات آبان ماه تحصن کرده بود که به طور ناگهانی به زندان زنجان منتقل شد.

نرگس محمدی با انتشار نامه‌ سرگشاده‌ای اعلام کرد که در جریان انتقالش به زندان زنجان او را کتک زده‌اند.

خانم محمدی در نامه خود با شرح رفتاری که با او شده است، نوشت که از “شدت خشونت” به کار رفته علیه او “شوکه” شده است.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه ایران روز شنبه ۷ دی ماه، در پاسخ به خبرنگاران ضرب و شتم نرگس محمدی در جریان انتقالش به زندان زنجان را تکذیب کرد.

آقای اسماعیلی گفت: “انتقال نرگس محمدی به زندان زنجان صحت دارد اما ضرب و شتم او کذب است و صحت ندارد.”

یک روز قبل از آن، جمعه ۶ دی ماه، روابط عمومی سازمان زندان‌ها اعلام کرد که خانم محمدی در جریان انتقال به زندان زنجان کتک نخورده و ناسزا نشنیده است.

پیشتر خانم محمدی به همراه چند زندانی سیاسی دیگر در بند زنان اوین بیانیه‌ای دادند و اعلام کردند که تا چهلم کشته‌شدگان اعتراضات اخیر تحصن میکنند.

به گفته خانم محمدی “هر هشت زن زندانی متحصن، در چند روز گذشته ممنوع الملاقات شدند و تلفن بند زنان به طور کامل قطع شد.”

یک هفته پیش محمود بهزادی‌راد، وکیل مدافع خانم محمدی از مخالفت قوه قضائیه با مرخصی موکلش خبر داده و گفته بود:”قرار بود به موکلم، خانم نرگس محمدی مرخصی داده شود و حتی وزارت اطلاعات به عنوان ضابط پرونده موافقت کرده بود اما متاسفانه دادستانی با آن مخالفت کرد”.

بهزادی‌راد درباره روند درمانی موکلش نیز گفت: “چندی پیش موکلم برای انجام خدمات درمانی و معاینه توسط پزشکان متخصص از زندان خارج شد اما پزشکان گفته بودند باید به صورت مداوم و حداقل هر ۶ ماه یکبار معاینه شود اما اکنون چندین ماه است که معاینه نشده است.”

پروانه سلحشوری، نماینده تهران در مجلس که در انتخابات آینده مجلس نامزد نشده، اخیرا به دلیل اظهارات و نطق هایش مورد حمله اصولگرایان قرار گرفته است.

به تازگی نطق این نماینده مجلس ایران در صحن علنی مجلس جنجال برانگیز شد. او به اعتراضات آبان ۹۸ اشاره کرد و از “استبدادی سرکش” در بخش های مختلف کشور انتقاد کرد و همچنین از “مادران داغدار” این حوادث سخن گفت.

تعدادی از نمایندگان نزدیک به جناح محافظه‌کار و جبهه پایداری در صحن مجلس به نشانه اعتراض به سمت او رفتند و به نوشته رسانه‌های ایران مجلس برای لحظاتی دچار “تشنج” شد.

خانم سلحشوری در بخشی از سخنانش گفته بود: “اعتراض‌های سال های ۷۸ و ۸۸ و همچنین دی ماه ۹۶ و آبانماه ۹۸ اعتراض‌هایی بوده که همواره مطالباتی در آن وجود داشته است، اما امروز معترضین اغلب جوانانی هستند که به دنبال اشتغال و یک زندگی مطلوب انسانی و اجتماعی هستند”.

خانم سلحشوری یکی از نمایندگان مجلس بود که در نامه ای به رئیس قوه قضائیه در مهر ۱۳۹۵ خواهان آزادی نرگس محمدی شده بود.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 76624
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا