پرداخت مالیات لوکس سواران از جیب مردم

به گزارش جهان صنعت نیوزامیرحسین کاکایی کارشناس خودرو و استاد دانشگاه به «جهان صنعت نیوز» گفت: با توجه به اینکه دارندگان خودروهای لوکس افراد خاص و ثروتمند هستند اصولا افزایش قیمت خودروها یا پرداخت مالیات چنداذن اهمیتی برای این قشر نخواهد  داشت از سوی دیگر باید توجه داشت که بخشی از این افراد را فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان بزرگ تشکیل می دهند که هرگونه تغییری در درآمدهای آنها از طریق افزایش قیمت تولید و فشار بر جامعه جبران خواهد شد.

وی گفت: نظام اقتصادی کشور به درستی به سمت دریافت مالیات رفته است که این نکته خوبی است، اما باید علاوه بر دریافت مالیات های جدید به سمت شفاف سازی نظام مالی کشور برویم تا جلوی فرارهای مالیاتی گرفته شود و فکر به سمت منابع جدید مالیاتی باشیم.

این کارشناس، اضافه کرد: کشور باید به سمت یکپارچه سازی نظام های اطلاعاتی برود که در حال حاضر به صورت جزیره های جداگانه هستند که این مساله نه تنها باعث شفاف سازی امور مالیاتی می شود، بلکه در ایجاد عدالت مالی و اقتصادی در بین مردم هم موثر است.

 امیرحسین کاکایی با تاکید بر این نکته که گرفتن مالیات خوب است چون  منابع مالی را از ثروتمندان دریافت می کند و به سمت توسعه نهادهای اجتماعی و خدمات عمومی می برد، اضافه کرد: شبکه بانکی و مالی کشور هم باید به صورت یکپارچه درآید تا بتواند کنترل های بیشتری درخصوص وضع مالیات و سایر داده های کلام مالی را میسر نماید.

به گفته این کارشناس بازار، سازوکار اجرایی دریافت نیازمند شفاف سازی است تا همه افراد جامعه نسبت به وضعیت اقتصادی خود به صورت مناسب و عادلانه مالیات پرداخت کند، از کسی که خودرو چند میلیادری سوار می شود تا کسی با موتور سیکلت هوا را آلوده می کند.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهصنعت و معدنگفت‌وگو
شناسه : 85942
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا