پذیرش اوراق سلف موازی یک نیروگاه برق و میدان نفتی در بورس انرژی

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: سید علی حسینی امروز یکشنبه  گفت: اوراق سلف موازی یک نیروگاه و نفت خام صادراتی یک میدان نفتی در این بازار پذیرش شد و  پیرو برگزاری جلسه هیات پذیرش بورس انرژی ایران با درخواست پذیرش اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام صادراتی میدان نفتی آذر و اوراق سلف موازی استاندارد برق شرکت تولیدی آرین ماهتاب گستر موافقت شد.

به گفته وی، میدان نفتی آذر از جمله مهم‌ترین میادین مشترک نفتی کشور است، این میدان نفتی در بلوک اکتشافی اناران در استان ایلام واقع در جنوب غربی ایران و در نزدیکی مرز ایران و عراق قرار دارد، نزدیک به ۱۳،۵ کیلومتر آن در کشور ایران قرار دارد که با تلاش و تکیه بر توان داخلی تا کنون فاز اول این میدان نفتی با قابلیت تولید روزانه ۳۰ هزار بشکه نفت خام به بهره‌برداری رسیده است.

حسینی تصریح کرد: پذیرش و انتشار اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام میدان نفتی آذر نیز به ارزش دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوسیله بورس انرژی ایران در چارچوب تکمیل و توسعه کامل میدان و رسیدن به برداشت روزانه ۶۵ هزار بشکه نفت خام در روز است.

به گفته این مقام مسوول، تامین سرمایه سپهر به عنوان مشاور پذیرش، بازارگردان و متعهد پذیره نویس این اوراق تعیین شده و نرخ‌های بازارگردانی؛ اختیار فروش و اختیار خرید تبعی این اوراق به ترتیب ۱۷.۵، ۱۸.۵ و ۱۹ درصد به شکل سالیانه درج شده است.

مدیر عامل بورس انرژی با اشاره به کم و کیف پذیرش اوراق سلف موازی برق در این بازار گفت: پذیرش اوراق سلف موازی استاندارد برق شرکت تولیدی آرین ماهتاب گستر به ارزش ۵۰۰ میلیارد ریال به منظور تامین سرمایه در گردش این هلدینگ فعال در حوزه انرژی و برق صورت گرفته است.

به گفته وی، فعالیت اصلی شرکت به سرمایه گذاری در احداث یا خرید نیروگاه‎ها، راهبری بهینه نیروگاه‎های تحت مالکیت، حضور در بازار کشورهای مختلف از طریق توسعه و سرمایه گذاری و احداث نیروگاه است.

حسینی تصریح کرد: این شرکت اکنون مالک تمام یا بخشی از ۱۳ نیروگاه با قدرت تولیدی سه هزار و ۷۲۹ مگاوات برق بوده و مشاور پذیرش، بازارگردان و متعهد خرید این اوراق نیز شرکت تامین سرمایه تمدن است. همچنین نرخ بازارگردانی، اختیار فروش تبعی و اختیار خرید تبعی اوراق به ترتیب ۱۸، ۱۹.۵ و ۲۰ درصد سالیانه تعیین شده است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 76868
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا