پایبندی ۹۰ درصدی عراق به کاهش تولید نفت

به گزارش جهان صنعت نیوز:  محمد دیالمی، کارشناس حوزه بین الملل نفت درباره تخلف عراق در تولید مورد تعهد خود در اوپک، گفت: بر اساس گزارش اوپک عراق در ماه ژوئن ۲۰۲۰ میلادی سه میلیون و ۷۱۶ هزار بشکه در روز نفت تولید کرده که نسبت به ماه گذشته ۴۴۹ هزار بشکه کاهش تولید داشته است و الان ۹۰ درصد به برنامه اوپکی خود متعهد بوده است.


وی افزود: تصمیم گیری برای کاهش تولید نفت در عراق کار راحتی نیست. چرا که عمده شرکت‌های فعال در صنعت نفت عراق، خارجی هستند و از سویی دیگر این کشور شرایط اقتصادی مناسبی ندارد و به درآمد نفتی خود نیاز داشته و ترجیح می دهد که تولید نفت خود را کاهش ندهد. عراق ترجیح می‌دهد که با عربستان بخاطر حفظ ثبات بازار درگیر نشود.

به گفته این کارشناس حوزه بین الملل نفت، پیش می‌بینی می‌شود عراق ۱۰ درصد دیگر تولید نفت خود را کاهش داده و به سهمیه بندی اوپک پایبند باقی بماند.

دیالمی در پاسخ به پرسش دیگر مهر درباره پیش بینی نرخ نفت در آینده نیز توضیح داد: پالایشگاه‌ها با فشار زیادی رو به رو هستند چرا که مصرف بنزین به شکل سابق نیست. یکی از تولیدات اصلی پالایشگاه‌ها سوخت جت است که به دلیل کاهش مصرف شدید سوخت هواپیماها، این فشار بر پالایشگاه‌ها مضاعف می‌شود. در چنین شرایطی با انبوه ذخایر رو به رو بوده و از طرفی حاشیه سود آنها کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در دوره قبلی با کاهش قیمت نفت، پالایشگاه‌ها به سمت خرید نفت هجوم می‌بردند، ادامه داد: در شرایط کنونی انبارهایشان مملو از نفت بوده و از سویی دیگر فرآورده‌های آنها فروش نرفته است. به این ترتیب میزان خرید نفت آنها کاهش می‌یابد که می‌تواند بر کاهش قیمت نفت مؤثر باشد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 126651
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا