پاسخ منطقه آزاد کیش به اظهارات معاون وزیر بهداشت

 به گزارش جهان صنعت نیوز:  محمدرضا رضانیا اظهار کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت مسائل بهداشتی در راستای انجام اقدامات پیشگیرانه در جامعه، فرودگاه کیش نیز جهت مقابله با این ویروس ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی شد.

وی افزود: این موضوع در رأس کار قرار گرفت و طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، وزارت بهداشت و همچنین شورای سلامت کیش همچنان به صورت مستمر تمامی موارد و قوانین بهداشتی برای آسودگی خاطر مسافران و گردشگران به خوبی رعایت می شود. بر اساس مصوبات شورای سلامت کیش در تمام پروازهایی که تاکنون از طریق این فرودگاه انجام شده، دستور العمل های بهداشتی با هدف سفری ایمن، اجرا و مقررشد که در سفرهای پیش رو نیز این مهم با جدیت بیشتری استمرار داشته باشد.

وی تصریح کرد: برچسب گذاری سالنهای فرودگاه و فاصله گذاری ، ضدعفونی مکرر ترمینال ها، سرویس‌های بهداشتی و چرخ‌های حمل بار، ضدعفونی بار مسافران پس از تخلیه از هواپیما ، نصب دوربینهای پیشرفته تب سنجی، ضدعفونی هواپیما قبل از ورود و پس از خروج مسافر،الزام استفاده از ماسک و دستکش از جمله موارد تصویب و تاکید شده با هدف تامین سفری امن برای هموطنان در پروازهای فرودگاه کیش است.

وی افزود: با هماهنگی شورای سلامت کیش و کارشناسان مرکز توسعه سلامت ،هلال احمر و بسیج، پیش از ورود مسافران به هواپیما ،تب سنجی و طرح غربالگری به صورت جدی انجام و در صورت مشاهده و شناسایی افراد علامت دار به مراکز سرپایی فرودگاه ارجاع می شوند و پس از آن نمونه گیری انجام خواهد شد که این موضوع همچنان در فرودگاه بین المللی کیش با همت سربازان سلامت در حال اجرا می باشد.

رضانیا با تاکید براهمیت مقابله با شیوع ویروس بر اساس پروتکل های تعریف شده فردی خواستار همکاری مسافران، گردشگران و کیشوندان در رعایت فاصله فردی و موارد بهداشتی تاکید شده در سالن های فرودگاه شد که این امرموجب آرامش خاطر آنها در طول پرواز خواهد بود.

پیش از این معاون وزیر بهداشت گفته بود: فرودگاه کیش در رعایت دستورالعمل های بهداشتی یکی از نامناسب ترین فرودگاههای کشور است و تذکر جدی به مسئولان این فرودگاه داده شده است.

علیرضا رئیسی در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص وضعیت فاصله گذاری در فرودگاههای کشور اظهار کرد:‌استفاده از ماسک با ۹۰ درصد در فرودگاههای کشور به ثبت رسیده است. استفاده از ماسک از سوی شاغلین فرودگاهها  ۸۵ درصد گزارش شده است و فاصله گذاری در سالن فرودگاهها با ۷۵ درصد به ثبت رسیده است.

وی افزود:‌ در خصوص رعایت فاصله گذاری در اتوبوس ها و انتقال تا هواپیما دچار مشکل هستیم و رعایت دستورالعملهای بهداشتی در این بخش با ۵۵ درصد به ثبت رسیده است.

طی مردادماه امسال فروگاه لارستان ۱۱۳ پرواز را انجام داده و در مقابل ۱۱۳۳ پرواز را پنجمین ماه سال انجام داده است.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 137617
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا