۶٣ بیمارستان در دولت تدبیر و امید ساخت و تکمیل شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «محمد جعفر علیزاده » معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در دیدار معاون اول رییس‌جمهوری با وزیر راه و شهرسازی گفت: سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در ابتدای دولت تدبیر و امید مجموعا ۱۲۷ بیمارستان را با بیش از ۲۳هزار و ۲۶۲ تخت بیمارستانی در دست احداث داشت و موفق شد تا ۶۳ بیمارستان را با ۷ هزار و ۵۰۰ تخت، تکمیل کند.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان‌های کوچک و بزرگ فراوان تقریبا در تمامی استان‌ها ساخته و تحویل شد، افزود: هم اکنون سازمان مجری ۲۷ بیمارستان را در دست احداث دارد. همچنین ۳۷ بیمارستان نیز توسط سازمان مجری احداث و به وزارت بهداشت تحویل شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: این سازمان در سال ۹۷، هفت بیمارستان ِرا در شهرهای اهواز در خوزستان، خوی در آذربایجان‌غربی، باشت در کهگیلویه و بویراحمد، پارس‌آباد در اردبیل، یاسوج در کهگیلویه و بویراحمد، لاهیجان در گیلان و بهار در همدان با ظرفیت بیش از ۶ هزار و ۲۵۶ تخت احداث کرد و به وزارت راه و شهرسازی تحویل داد که این بیمارستان ها به بیماران کرونایی تخصیص یافته است.

علیزاده تصریح کرد: بیمارستان‌های احداث شده توسط سازمان مجری توانستند در بحران کرونا به مردم نیازمند به درمان،  خدمات ویژه‌ای ارایه بدهند.

وی اعلام کرد: در سال ۹۸ نیز هفت پروژه بیمارستانی دیگر در چهارمحال و بختیاری، مازندران، کرمانشاه، کرمان، گیلان، سیستان و بلوچستان و کردستان با ظرفیت بیش از یکهزار و ۳۸۵ تخت توسط سازمان مجری تکمیل و به بهره برداری رسید که نقش عمده ای در مقابله با بحران کرونا داشتند.

مدیرعامل سازمان مجری گفت: با توجه به اینکه در نیمه دوم سال ۹۸ به دلیل بحران کرونا بودجه‌ای به سازمان مجری تخصیص نیافته امید است با حمایت دولت و تخصیص اعتبار ۵۰۰ میلیاردتومانی، سازمان مجری بتواند ۹ بیمارستان دیگر را نیز به مدار بیاورد و با تکمیل آنها، این بیمارستان‌ها نیز به درمان در این شرایط حساس، تخصیص یابد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 102030
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا