وظیفه شهرک سازی به شرکت عمران شهرهای جدید محول شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  محمد اسلامی گفت: اجرای طرح اقدام ملی مسکن دستوری فراگیر است و تمامی شرکت‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی اعم از عمران شهرهای جدید و همچنین ادارات کل استانی باید در این خصوص پایبندی و التزام عملی داشته باشند.

وی افزود: در شهرهایی که ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن انجام و متقاضیان نسبت به واریز سهم آورده اقدام نکرده‌اند، در صورت کمبود اراضی موردنیاز باید در اسرع وقت تأمین اراضی با اتخاذ تمهیدات لازم از جمله الگوی الحاق، الگوی تغییر کاربری و الگوی استفاده از دستورالعمل شهرک سازی، تولید مسکن پیگیری و دنبال شود.

اسلامی بر رفع بوروکراسی اداری در اجرای طرح اقدام ملی مسکن تاکید کرد و توضیح داد: با تعامل با سایر دستگاه‌های اجرایی و به کارگیری ظرفیت‌های استانی باید روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن، تسریع شود.

وی با اشاره به اینکه در خصوص شهرک‌سازی، پیش‌تر دستورالعملی از سوی وزارت راه و شهرسازی به تمامی استان‌ها و شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارتخانه ابلاغ شده است، گفت: در خصوص شهرک‌سازی، تمامی دست اندرکاران اجرای طرح اقدام ملی مسکن از جمله شرکت عمران شهرهای جدید، اهتمام بیشتری داشته باشند.

اسلامی تصریح کرد: شهرک‌سازی شیوه نامه روشن و واضحی دارد که در این خصوص ضروری است گام‌های جدی‌تری برداشته شود. شهرهای جدید مکلف به اجرای این دستورالعمل بوده و انتظار می‌رود تا اجرای آن با اهتمام ویژه پیگیری شود.

ورود بنیادهای مستضعفان و مسکن به حوزه شهرک سازی

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تقاضاهایی از سوی بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص شهرک‌سازی به شرکت عمران شهرهای جدید و پیشنهادات مطروحه از سوی شرکت عمران شهرهای جدید مشتمل بر ایجاد ۳۷ شهرک صنعتی مسکونی با قابلیت ایجاد ۲۴۵ هزار واحد مسکونی، گفت: شهرک سازی توسط شرکت عمران شهرهای جدید باید به جدیت پیگیری و دنبال شود.

وی روش تأمین مالی و ایجاد سازوکارهای مناسب را از دیگر اقدامات موفق در اجرای طرح اقدام ملی مسکن برشمرد و گفت: بانک مسکن در خصوص تأمین مالی اجرای طرح اقدام ملی مسکن، اهتمام داشته باشد تا روند اجرای طرح تسریع شود.

اسلامی ادامه داد: در دولت در تلاش هستیم تا قیمت تمام شده واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی را از طریق تأمین مصالح، مهار کنیم.

وی یادآور شد: تأمین مالی از سوی بانک و ایجاد سازوکارهای مناسب جهت تزریق به موقع منابع مالی به پروژه‌های این طرح منجر به کاهش قمیت تمام‌شده واحدهای مسکونی واگذارشده به متقاضیان خواهد شد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 148405
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا