وزیر راه: ۳۹ هزار واحد مسکن مهر تا پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسد

 به گزارش جهان صنعت نیوز: محمد اسلامی امروز شنبه در حاشیه سفر به گلستان گفت : با بهره برداری از این خانه‌ها، پرونده مسکن مهر در دولت دوازدهم بسته خواهد شد.


 وی ادامه داد : تکمیل تعداد اندکی از واحدهای مسکن مهر که دارای پرونده در دستگاه قوه قضایی هستند از اختیارات وزارت راه و شهر سازی خارج است و از مبادی مربوطه در حال رسیدگی است.

 وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به اجرای ماده ۱۰ قانون زمین شهری در خصوص واگذاری اراضی محدوده و حریم شهرها به سازمان ملی زمین و مسکن گفت که تحویل و تثبیت مالکیت اراضی به روند احداث مسکن در طرح اقدام ملی شتاب می‌بخشد.

وی اظهار داشت: اجرای این قانون پس از سال ها وقفه و پس از انجام توافق با وزارت جهاد کشاورزی آغاز شد.

وی افزود : تامین زمین یکی از اصلی ترین مولفه های احداث ساخت مسکن ملی است که در صورت واگذاری زمین، قیمت تمام شده واحدها کاهش خواهد یافت .

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : ۵۰۴ هزار واحد مسکونی با شرایط سه گانه در سراسر کشور ساخته می شود که بخش نخست آن شامل ۱۴۰ هزار واحد با واگذاری اراضی به صورت گروهی به مردم صورت می گیرد.

وی گفت: در این روش زمین به متقاضیان واگذار می شود تا خانه توسط آنان و با پرداخت آورده اولیه و کمک‌های تسهیلاتی ساخته شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : ۲۳۰ هزار واحد نیز از طریق مجتمع سازی در حال تکمیل است که تاکنون ۱۱ هزار واحد آن به بهره برداری رسیده و به متقاضیان واگذار شد.

اسلامی گفت : ۱۳۴ هزار واحد دیگر نیز با انعقاد تفاهم نامه با برخی نهادها مانند آموزش و پرورش و شرکت های انبوه ساز ساخته  ودر اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

وزیر راه و شهرسازی به همراه اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و تعدادی از وزرا و معاونان برای افتتاح چند طرح و شرکت در جلسه اقتصاد مقاومتی صبح امروز شنبه به استان گلستان سفر کرد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهمسکن
شناسه : 174446
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا