وزیر راه: احداث ۲۷ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن در برنامه‌ قرار دارد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  محمد اسلامی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های راه‌سازی در شهرستان مهاباد  اظهار داشت: اجرای این طرح در بسیاری از شهرها به دلیل کوهستانی بودن مناطق با مشکل تامین زمین روبرو بوده که با ایجاد شهرک‌های مسکونی و الحاق آن به شهرها در حال حل این مشکل هستیم.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات طرح اقدام ملی مسکن که یک مشکل تاریخی است، تصرف اراضی توسط افراد از گذشته است که درصدد هستیم با استفاده از ضابطه خاص و قوانین موجود شیوه‌نامه‌ای برای این امر تدوین و در اختیار مسکن و شهرسازی قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سرعت‌بخشی به این طرح‌ها به خود مردم نیز وابسته است و اگر این عملیات تسریع یابد، می‌توان زودتر به نتیجه برسد افزود: بر اساس ثبت‌نام‌های انجام شده ۵٣٢ هزار واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن در کشور شناسایی شده‌اند که ١١۶ هزار نفر از این تعداد ثبت‌نام کننده جزو جامعه کارگری بوده و ١١ هزار نفر آنها را نیز بانوان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

“اسلامی” در خصوص پنجمین سفر خود به آذربایجان‌غربی گفت: در این سفر پایانه مرزی “سرو” به بهره‌برداری رسید و بخشی از راه دسترسی به این پایانه افتتاح شد و بخش دیگر آن تا شهر ارومیه تا پایان مهرماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه در این سفر از بخش‌هایی از کریدور شمال به جنوب در محدوده آذربایجان‌غربی در شهرهای مهاباد، میاندوآب و بوکان نیز بازدید انجام گرفت افزود: در این بازدید پیمانکاران باید برای پایان این کریدور اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با تاکید بر توسعه شبکه ریلی در آذربایجان‌غربی نیز گفت: توسعه شبکه راه آهن در این استان نیز از اهمیت خاصی برخوردار است و سهم آذربایجان‌غربی از این شبکه نباید تنها انتقال مسافر باشد بلکه باید در زمینه حمل کالا و بار نیز مورد استفاده قرار گیرد.

 وزیر راه و شهرسازی افزود: هم‌اکنون ۲۴۰ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی در حال تعریض و آسفالت قرار دارد که پیش‌بینی می‌شود قبل از شروع فصل بارندگی‌ها به بهره‌برداری رسیده و در اختیار روستاییان استان قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به شهرستان مهاباد ضمن دیدار با مسوولان اجرایی این شهرستان از طرح تعریض محور مهاباد -ارومیه نیز بازدید کرد. 

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سفر ٢ روزه به آذربایجان‌غربی چندین طرح عمرانی را افتتاح و کلنگ‌زنی کرده و افتتاح چند طرح عمرانی دیگر نیز در دستور کار سفر وی به آذربایجان‌غربی قرار دارد.

شروع عملیات احداث ۲۴ کیلومتر از محور خوی – قطور – رازی، ۱۳۶ کیلومتر از طرح ابرار راه‌های روستایی آذربایجان‌غربی، مجتمع آشوریان ارومیه، مجموعه فرهنگی ورزشی اداره کل راه و شهرسازی، ۵۸ کیلومتر جاده بزرگراهی و اصلی و سالن مسافری پایانه مرزی سرو از برنامه های روز چهارشنبه وزیر راه در آذربایجان‌غربی بود.

بازدید از پایانه مرزی تمرچین، بهره برداری از روکش آسفالت ۱۵۷ کیلومتری و افتتاح همزمان ادارات راه و شهرسازی سه شهرستان استان در پیرانشهر، کلنگ زنی محور نالاس در سردشت، بازدید از کمربندی و کریدور بزرگراهی غرب کشور در بوکان، افتتاح ۲ دستگاه تونل در شاهین دژ، بازدید از بیمارستان در حال احداث و محور تکاب ‌- شاهین‌دژ ، بازدید از کمربندی میاندوآب و بازدید از تقاطع محمدیار نقده از برنامه‌های روز دوم حضور وزیر راه و شهرسازی در آذربایجان‌غربی است.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهمسکن
شناسه : 131486
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا