وزیر در امورغیرتخصصی ورود نکند

به گزارش جهان صنعت نیوز: در واکنش به انتشار توئیتی ازسوی وزیرارتباطات و فناوری که درآن  قول پرداخت وام کم بهره به حمایت ازکسب و کارهای اینترنتی زیان دیده از کرونا داده بود، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی با ارسال نامه‌ای خطاب به جهرمی  خواستار شفافیت بیشتر و رعایت عدالت در تخصیص تسهیلات اعطلایی شد.


حرمت اله رفیعی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی خدمات مسافرتی هوایی و جهانگردی در بخشی از این نامه به بی حاصل بودن این اقدام اشاره کرده و خواسته از حیف و میل کردن  بیت المال خودداری کنند چرا که این امکان فرصت ایجاد مفسده هایی را به وجود می آورد و تعدیل نیرویی که این شرکت‌ها مطرح نمودند پوششی است بر علل ناکاآمدی شان که دستاورد سیاست‌های غلط  قیمت گذاری  با هدف نابود کردن رقبا و رقابت با سایر فعالان این حوزه بوده است.

وی در این خطابه با تاکید بر حمایت از همه صنایع به طور یکسان و شفاف بیان کرده : این فعالان اسمی  قبل از این  بحران کرونا محکوم به شکست و نابودی بودند و با بهره برداری از این موقعیت ایجاد شده به دنبال سوء استفاده از تسهیلات اعطایی هستند.

این فعال عرصه گردشگری مطرح کرد: بهتر است آن وزارتخانه در موضوعات غیر تخصصی وارد نشده و با نظرات کارشناسان و مشاورین متخصص  اقدام کند. آیا گمان نمی‌کنید که این  شرکت‌ها با اهرم تعدیل نیرو قصد در فشار قرار دادن دولت را دارند تا بتوانند زودتر از دیگر اصناف تسهیلات کم بهره دریافت کنند در حالیکه چنین نیست.

رفیعی معتقد است بذل چنبن تسهیلاتی از جیب مردم و به کام رانت خواران است چرا که در رکود فعلی جامعه  که تقریبا جهان را درگیر خود کرده کسب و کارهای اینترنتی موقعیت رونق  به دست آورده‌اند چنانچه شرکت‌های خرید آنلاین در دنیا در این شرایط به جذب نیرو می‌پردازند کسب و کارهای اینترنتی  در ایران با تظاهر به ورشکستگی و تعدیل نیرو به دنبال گرفتن تسهیلات کم بهره هستند که وزیر باید با هشیاری از این مردم فریبی راه گریزی بیابد.

وی در بخش دیگری از نامه با اشاره به  خبر منتشر شده در رسانه ها مبنی بر اعطای صدها میلیارد تومان اعتبار از صندوق نوآوری به ۱۰ الی ۱۲ شرکت  که خود از سرمایه گذاران آنان است اظهار تعجب و شگفتی کرده و گفته:چرا فقط چند شرکت که امکان ارائه درخواست یه شما را دارند فقط شامل دریافت این تسهیلات هستند ،در حالی که این وزرات خانه در اقدامات خود باید شفافیت داشته باشد تا مانع رانت خواری  افراد ویژه شود.

 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 95588
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا