وزیر تعاون دستورالعمل فعالیت شورای پژوهشی را ابلاغ کرد

به گزارش جهان صنعت نیوز: محمد شریعتمداری روز یکشنبه در متن این ابلاغیه، نامگذاری ایام را فرصتی برای گفت وگو و بیان ایده‌ها دانسته و تاکید کرد: هفته پژوهش و فناوری بهانه‌ای است برای بازخوانی این کلام مهم رهبری معظم انقلاب که فرمودند؛ “مشکلات موجود کشور با تکیه بر علم و پژوهش قابل حل است”. 


وی در بخش دیگر این ابلاغیه افزود: برای رویارویی با مسائل متنوع حوزه مأموریت این وزراتخانه نیازمند همراهی، یاری پژوهشگران و محققان هستم تا با تولید دانش نظری و کاربردی به توصیه و راهکارهای سیاستی در حوزه‌های مختلف تعاون، کار و رفاه اجتماعی دست یابیم.

شریعتمداری گفت: حوزه سیاستگذاری، تصمیم گیری و مدیران اجرایی نیز باید ملزم باشند که نتایج پژوهش ها و تحقیقات را در فرایند سیاستگذاری دخالت دهند. نباید اجازه داد که پژوهش و تحقیق به یک شعار، عکس یادگاری یا یک ژست مدیریتی تنزل یابد.

وزیر تعاون تصریح کرد: با وجود آن که در ایام تصدی مسئولیت وزات تعاون، کار و رفاه اجتماعی با افتخار از مشورت ها و همراهی جمع فراوانی از اندیشمندان و پژوهشگران بهره‌مند بودم و دانش این محققان در تصمیمات و سیاستگذاری‌ها بسیار موثر و اصلاح کننده بوده، اما با هدف ایجاد ارتباط ساختارمند بین سیاستگذاران و مدیران ارشد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پژوهشگران تشکیل “شورای عالی پژوهش” در وزارتخانه  ضرورتی اجتناب ناپذیر است.   

وی در پایان خاطرنشان کرد:  تاکید می‌کنم همه بخش‌ها و واحدهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان ها،   صندوق ها  و شرکت های تابعه موظف هستند از تصمیمات این شورا  تبعیت کرده و نهایت همکاری را داشته باشند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 160511
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا