وزیر بهداشت: روزهای کرونایی سختی را پیش رو داریم

 به گزارش جهان صنعت نیوز: دکتر «سعید نمکی» روز پنجشنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی همدان، اظهار داشت: امروز با موج سنگین کرونا مواجه ایم بنابراین باید خود را برای درگیری با سنگین ترین مهاجمان بیولوژیک جهان آماده کنیم هر چند این موضوع را با یکسری رصد ها و اصول علمی قبل از نوروز ۱۴۰۰ پیش بینی و در مکاتبه هایی هشدار داده شده بود.

وی با بیان اینکه امروز زمان زانو زدن مقابل هیچ مشکلی نیست، اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس درس ایستادگی به ما آموخت و اینجا هم باید ثابت کنیم که با وجود فشارها و تحریم هایی که نظام سلامت را محاصره کرده، مشکل را به زانو درخواهیم آورد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هر چند امروز با ویروس خشن و مهاجم تری نسبت به سال گذشته مواجه ایم، اما نسبت به سال  ۹۹ آورده و داشته های ارزشمند بیشتری داریم چرا که اوایل سال گذشته شناخت ما نسبت به ویروس همانند امثال نبود.

دکتر نمکی تاکید کرد: هر کسی که در جهان مدعی شناخت کامل ویروس کرونا باشد، قطعا جاهل است، چرا که این افراد علم و آگاهی نسبت به ویروس ندارند و بشریت در حال حاضر همچنان توان دفع کامل این ویروس را ندارد.

وی با تاکید بر اینکه نباید در جامعه هراس ایجاد کنیم، افزود: خوف مستمر باعث فروپاشی ذهن مردم و کادر بهداشت و درمان می شود بنابراین باید برای عبور امیدوارانه از این مرحله بیش از پیش تلاش کنیم.

مراقب کاسبان انتخابات باشید

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مهم ترین اولویت در وضعیت کنونی ویروس کرونا را وفاق و همدلی مسئولان، یکدلی در مدیریت استان، پرهیز از سیاست زدگی و تن ندادن به امواج سیاسی دانست و گفت: با نزدیک شدن به انتخابات عده ای از کاسبان سیاست، کاسه های برداشته و با تفسیرها، تحلیل ها و تخریب ها برای کسب رای «قیصریه را به آتش می کشند» بنابراین از تخریب نباید ترسید که اگر دل به خدا گره زدید، نترسید و بدانید خداوند شما را تنها نمی گذارد.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال فرصت طلبی از شرایط هستند و عده ای ناآگاه هم در داخل همصدای آنها می شوند، بیان کرد: هر بار که رهبری فرزانه انقلاب از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حمایت کرده و از تلاش های این مجموعه در مبارزه با ویروس قدردانی کرده اند، شاهد حمله های ناجوانمردانه به این مجموعه هستیم.

دکتر نمکی ادامه داد: عده ای با دولت و عده ای نیز با من مخالف هستند که البته تخریب بنده کاری اشتباه است چرا که این افراد نادان نمی دانند در صورت نبود من به عنوان یک سرباز کوچک جمهوری اسلامی، افراد توانمند زیادی در صف مدیریت این مملکت و نظام سلامت قرار دارند.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: به تمامی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی توصیه می کنم که به آوای یاس، ناامیدی و تفرقه گوش نسپارند و وارد جریان سیاسی نشوند، در حالیکه عده ای برای کسب چند رای حاضرند منافع ملی را به شدت زیر سوال ببرند.

به گفته وی، شرایط سخت کنونی را قبل از عیدنورز پیش بینی کرده و می دانستم در صورت بی توجهی به برخی از توصیه ها در چه گردابی گرفتار می شویم، هر چند کالبد شکافی رخدادهای صورت گرفته باعث رنجش برخی افراد می شود.

دکتر نمکی افزود: برخی سیاست زدگی کرده و از هر واژه مدیران دلسوز بهره برداری سیاسی می کنند تا با زدن رقیب در شرایطی که شاهد بروز مشکلاتی هستیم، کشور را وارد چالش کنند هر چند که ما تلاش کردیم کار خود را انجام دهیم و در برابر این اقدامات سکوت کردیم.

وی گفت:دانشگاه علوم پزشکی استان همدان همانند بسیاری از استان های کشور سه پیک همه گیری ویروس را به سلامت پشت سر گذاشته، در حالیکه کسی متوجه مدیریت این اپیدمی توسط این عزیزان نشد به گونه ای که در پیش گرفتن این شیوه های بی سرو صدا و مدبرانه موجب شد برخی فکر کنند ما کاری نمی کنیم.

دکتر نمکی بیان کرد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی برای تامین تجهیزات مورد نیاز بیماران کرونایی به ویژه اکسیژن ساز مشکلات زیادی را تحمل کردند تا جایی که مجبور به تامین کپسول اکسیژن از خانه ها برای پیشگیری از خفگی بیماران شدند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: وزارت بهداشت، روزهای سختی را در هفته گذشته پشت سر گذاشت چرا که این مجموعه با ویروس چموش و سرکشی مواجه شد که «ان.اچ.اس» انگلیس را به زانو درآورده بود.

وی ادامه داد: می دانستیم که مواجهه با این ویروس نیازمند تدابیر و تمهیدات لازم است بنابراین برنامه و طرح هایی در راستای تشدید بیماریابی در قالب طرح سردار شهید سلیمانی تدوین و اجرایی کردیم.

دکتر نمکی افزود: می دانیم ایران اسلامی به کرونا نخواهد باخت و اطمینان داریم مدیریت عزتمندانه باعث بُرد جمهوری اسلامی ایران و تداوم استمرار مقتدرانه این کشور در عرصه بین المللی می شود.

وی تاکید کرد: با این وجود بیان اینکه این موج سنگین در کمترین زمان کشور را در نوردیده و می تواند کشور را گرفتار کند، یک حرف و نظر کارشناسی بدون هر گونه پیرایه سیاسی است.

وی گفت: احتمال می رود از این آشفته بازار، سیاست زدگان ورشکسته سو استفاده کنند که این مشکل ما نیست چرا که وزارت بهداشت همانگونه که سفر به برخی کشورها را جایز نمی داند همان سفر را به عتبات عالیات، نقطه تفریحی و آستان مقدس نیز جایز نمی داند.

مشکلی تامین دارو در کشور نداریم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: باید با پیش بینی فیلتری به عنوان درمان سرپایی و افزایش درمانگاه های ۱۶ ساعته، از سر ریز بیماران به بیمارستان کم کنیم چراکه در غیراین صورت هفته آینده با کمبود تخت مواجه می شویم.

دکتر نمکی گفت: در حال حاضر در هیچ جای مملکت کمبود دارو وجود ندارد و با وجود فشارهای مضاعف و کاهش  یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورویی ارز وزارت بهداشت نسبت به سال ۹۷ در این سال کرونایی هیچ کمبودی در بخش داروی مورد نیاز مراکز درمانی نیست.

وی با بیان اینکه موج سنگین کرونا در راه است، اظهار داشت: به ملت وعده و قول داده ام در جمهوری اسلامی ایران نگذاریم بیماری در پشت در بیمارستان سرگردان شود و تاکنون نگذاشتیم کسی به عنوان قومیت و طبقه اقتصادی خاص از خدمات سلامت محروم شود حتی ۲۰۰ هزار نفر از افاغنه بدون کارت در این کشور رایگان بستری شده اند.

وی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح های بهداشتی و درمانی با پیشرفت فیزیکی بالا طبق وعده رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه ریزی کشور در اولویت قرار دارد و نمی گذاریم طرح آماده بهره برداری در کشور معطل بماند.

کار واکسیناسیون تمامی کادر درمان هفته آینده به پایان می رسد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین اعلام کرد که در هفته پیش رو کار واکسیناسیون تمامی کادر درمان به پایان می رسد و واکسینه کردن دیگر اقشار علیه ویروس کرونا آغاز خواهد شد.

دکتر نمکی افزود: اردیبهشت و خرداد امسال نیز پوشش واکسیناسیون داخلی و وارداتی بیشتر می شود تا با این عزم و نیت شما بتوانیم موج چهارم ویروس کرونا را نیز به خوبی مدیریت کنیم.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 183321
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا