وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا تجهیز شده است

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «محمدباقر نوبخت» روز جمعه با حضور در حسینیه جماران و پس از رای دادن در جمع خبرنگاران در ارتباط با تمهیدات دولت برای مقابله با ویروس کرونا افزود:‌ با توجه جغرافیایی که ایران دارد و تعدد و تنوع مسافرانی که به ایران می آیند و می رود، متاسفانه مواردی از این بیماری را در کشور مشاهده کردیم.


وی ادامه داد:‌ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همه امکانات بسیج شده و دولت نیز به طور ویژه از وزارت بهداشت حمایت می کند. به دکتر نمکی وزیر بهداشت اعلام کردم که هر مقدار منابعی که لازم باشد با توجه به اینکه از جان مردم مراقبت می کنیم، از سوی سازمان برنامه تخصیص می دهیم. 

نوبخت گفت: در ۱۰ ماه گذشته بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان فقط برای جبران خسارت سیل پرداخت کردیم. هرچه قدر هم لازم باشد دولت در کنار مردم و برای دفاع و صیانت از آنان هزینه می کند. 

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود:‌ روز گذشته(پنجشنبه) بار دیگر در جلسه ستاد اقتصادی با حضور رئیس جمهوری، یک بار دیگر ستاد ویژه برای پیشگیری و مقاببله با ویروس کرونا تشکیل شد و شب گذشته اولین جلسه این ستاد غیر از جلساتی که در وزارت بهداشت برگذار می شد، برگذار شد. در این مورد همه تلاش خود را به کار گرفته ایم تا رفع شود. 

وی درباره نبود دوربین های حرارتی در فرودگاه ها گفت: در این باره اطلاعی ندارم اما می دانم شایعات مختلفی از سوی عواملی در فضای مجازی پخش می شود که جز تضعیف روحیه ملت و نگرانی مردم چیزی دیگری نیست.

نوبخت افزود: تردید نکنید که آنچه وظیفه دولت است در ارتباط با پشتیبانی، برنامه ریزی و حمایت از مردم فروگذار نخواهد شد. باید بدانیم همه کشورها با قدرت های مالی مختلف در این زمینه آسیب پذیر بودند. ان شاالله با همراهی مردم از این مشکلات عبور می کنیم.

رشد اقتصای ایران در سال ۲۰۲۰ مثبت است

معاون رییس جمهوری همچنین گفت:‌ براساس آخرین گزارشی که مرکز آمار ایران برای پاییز داشت، رشد مثبتی داشتیم و این گواهی را مراکز بین المللی یعنی هم صندوق بین المللی پول و بانک جهانی اعلام کرده اند که رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۰ مثبت است.

نوبخت ادامه  داد: با توجه به اینکه روند تورم کاهنده است و دیروز در اولین روز اسفند گزارش تورم ماه بهمن از سوی مرکز امار اعلام شد و خوشبختانه هم تورم سالانه و هم تورم نقطه به نقطه کاهش یافته و گرچه هنوز شرایط عادی نیست، اما باید این را به ذهن داشته باشیم که بعد از ان تحریم ها و شوکی که به اقتصاد کشور وارد شد، خوشبختانه مجددا همه شاخص ها به سمت مطلوب در حال تغییر است.

وی افزود:‌ امیدواریم با مجلس قوی و خوبی که سال اینده در کنار دولت است، بتوانیم بیش از پیش شاخص ها را اصلاح کنیم. آنچه اهمیت دارد رضایت مردم و اقتدار جمهوری اسلامی در رقابت های جهانی است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان‌ دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان از ساعت ۸ صبح امروز -جمعه – دوم اسفند در ۲۰۸ حوزه انتخابیه – ۶ هزار و ۱۱۲ شعبه شهری، ۵۷۷ شعبه روستایی و ۴۶۱ شعبه سیار اخذ رای- برای تعیین ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی  و تعیین۷ نماینده مجلس خبرگان رهبری در ۵ حوزه انتخابیه تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، فارس و قم برگزار می‌شود.
در این دوره از انتخابات ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجد شرایط رای دادن و ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۶۶ نفر رای اولی هستند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 90227
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا