ورود ۲ برند جدید داخلی به صنعت لوازم خانگی

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایرنا: مدتی پیش به دنبال اعمال یک طرفه تحریم‌های بین المللی به کشور، دو برند کره ای به دلیل آنکه نتوانستند برای تولیدات خود قطعه وارد کشور کنند، از ادامه تولید خود انصراف دادند و از کشور خارج شدند.

اکنون پس از مدتی طرف‌های ایرانی این برندها با استفاده از امکانات و توانمندی‌های داخلی کشور تولیدشان را از سر می‌گیرند.

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، «عباس هاشمی» مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی این وزارتخانه می گوید: با توجه به افزایش دامنه تحریم‌ها که منجر به تعلیق همکاری دو شرکت کره‌ای با ایرانی‌ها برای تامین قطعات و مواد اولیه شد، طرف‌های ایرانی به منظور ادامه تولید خود منابع جدید پیش‌بینی کردند.

وی خاطرنشان کرد: طرف های ایرانی دو شرکت کره ای با استفاده از توان و قابلیت داخلی کشور توانستند در جهت بومی‌سازی صنعت لوازم خانگی گام بردارند.

این مقام مسوول اضافه‌کرد: طرف های ایرانی در ادامه تولیدات خود توانستند با تامین قطعات مورد نیاز با جایگزین کردن محصولات ایرانی به جای محصولات کره ای، برند ملی را تولید و آن را تقویت کنند.

مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت تاکید کرد: در حال حاضر تولیدات دو شرکت آغاز شده، همچنین تلویزیون‌های تولید شده این برندها نیز تا پایان ماه و دیگر تولیدات لوازم خانگی آنها تا اوایل سال ۹۹ وارد بازار می شود.

آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت در هفت ماهه امسال حکایت از رشد تولید انواع لوازم خانگی در کشور به جز تلویزیون دارد.

از ابتدای امسال تا پایان مهرماه ۶۸۴ هزار و ۲۰۰ دستگاه یخچال و فریزر در کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۹.۴ درصدی داشته است.

در دوره زمانی یاد شده ۵۷۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه کولر آبی تولید شد که رشد ۳.۸ درصدی نشان می دهد.

همچنین تولید ماشین لباسشویی در این مدت به ۳۵۴ هزار و ۳۰۰ دستگاه رسید که در همسنجی با پارسال رشد ۱۳.۱ درصدی داشته است.

تولید تلویزیون در این مدت اما با افت همراه بود، به طوری که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۵.۳ درصدی به ۳۹۰ هزار و ۳۰۰ دستگاه رسید.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 76997
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا