والدین اجازه دهند دانش آموزان مستقل وارد کار پژوهشی شوند

جهان صنعت نیوز: حجت‌الاسلام والمسلمین علی ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر که صبح امروز در مدرسه نمونه دولتی فرهنگ برگزار شد، اظهار کرد: تا زمانی که خلاءها مورد توجه نباشند، پیشرفت نخواهیم‌ کرد.

وی ادامه داد: در برخی از پژوهش‌های دانش‌آموزی والدین فعالیت دارند و نقش دانش‌آموزان کمرنگ  است؛ از خانواده‌ها می‌خواهیم که  اجازه دهند دانش آموزان خودشان وارد کار پژوهشی شوند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بیان کرد: معلمان نباید مانع از خلاقیت دانش آموزان شوند. پژوهش مبتنی بر خلاقیت است و کمک‌های بیش از حد مانع از ظهور آن می‌شود.

ذوعلم بیان کرد: گاهی از دانش‌آموزان فراتر از برنامه درسی انتظار داریم و سراغ موضوعاتی می رویم که فراتر از دغدغه دانش‌ آموزان است. از طرف دیگر برخی مسائل در نظام آموزشی به رقابت زدگی رسیده است. هدف این رقابت‌ها آموزش و تعلیم و تربیت نیست  و حتی اسیب‌زننده است   بابد بگوییم  اگر کنکور بگذارد پژوهش در کشور رشد خواهد کرد.

در این مراسم که با حضور دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حاجی وزیر آموزش و پرورش و دکتر برومند معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم برگزار شد،  ۲۴ دانش‌آموز پژوهشگر برگزیده در حوزه پژوهش معرفی شدند.

اخبار برگزیده
شناسه : 70593
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا