واریز ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سود به حساب مشمولان سهام عدالت

به گزارش جهان صنعت نیوز:«علی عسکری» امروز (دوشنبه) در نشست خبری که امروز در محل وزارت امروز اقتصاد و دارایی با موضوع برگزاری مجامع الکترونیکی شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت استانی برگزار شد، اعلام کرد: در ابتدای سال جاری و در اردیبشهت ماه، رهبر معظم انقلاب برای ساماندهی سهام عدالت، ساماندهی شرکت‌های دارای سهام عدالت در استان ها، مشارکت مستقیم مردم در سهامداری و اینکه افراد بتوانند اختیار مستقیم تری را برای سهام خود داشته باشند به وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان بورس و شورای عالی بورس اختیار دادند تا تصمیم های جدیدی را اتخاذ کنند تا زمینه ای فراهم شود که سهامداران بتوانند از سهامی که در اختیارشان است در قالب روش مستقیم و غیرمستقیم بهره مندی بهتری را داشته باشند و بتوانند در زمینه سهامداری اقداماتی را انجام دهند.


وی افزود: وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان خصوصی سازی از ابتدای سال برای ساماندهی سهام عدالت وارد عمل شدند.

عسکری خاطرنشان کرد: در کنار اقداماتی که هر سال انجام شده است، تاکنون در سه مرحله سود سهام عدالت به حساب سهامداران پرداخت شد که رقم کلی آن حدود ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد و امور دارایی  با بیان اینکه مراحلی بعدی پرداخت قرار است هر چه زودتر انجام شود، اظهار داشت: برای ساماندهی و برنامه ریزی لازم است اقداماتی جدید صورت گیرد.

وی اظهار داشت: حدود ۱۹ میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت روش مستقیم و حدود ۳۰ میلیون نفر روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند.

عسکری خاطرنشان کرد: همه افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده بودند به نوعی در سامانه سجام ثبت نام کردند وافرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند مدیریت آنها در این سهام از طریق شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت استانی در رتبه بندی شرکت های کشور، شرکت های بزرگ و مهمی محسوب می شوند و ارزش سهام هر یک از این شرکت ها در بعضی استان های کوچک تا ۹ هزار میلیارد تومان است.

عسکری افزود: در برخی استان های بزرگ هم ارزش سهام هر یک از این شرکت ها نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان است.

وی اظهار داشت: مشمولان سهام عدالت که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده بودند باید هرچه زودتر نسبت به ثبت نام در سجام اقدام کنند.

 معاون وزیر اقتصاد به ثبت نام۶۵ تا ۷۳ درصد از سهامداران غیرمستقیم سهام عدالت در سامانه سجام در سه استان‌ کرمان، فارس و یزد اشاره کرد و افزود: در ۱۰ استان دیگر، این میزان ۶۰ تا ۷٣ درصد و در ۱۲ استان، ۵۰ تا ۶۰ درصد بوده است. در عین حال، در هشت استان میزان ثبت نام از ٣٢ تا زیر ۵٠ درصد بوده است. 

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد با بیان اینکه برای مشخص شدن روش سهام داری غیرمستقیم ها در شرکت های استانی باید اعضای هیات مدیره انتخاب شود، افزود: اعضای هیات مدیره باید انتخاب شوند و سهام داران برای انتخاب اعضا باید به طور حتم سجامی شوند و رای خود را به صورت الکترونیکی اعلام کنند.

وی با بیان اینکه از ۳۰ میلیون نفر، ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در سجام ثبت نام کرده اند، گفت: برای برگزاری مجمع حداقل باید ۵۰ درصد سهام داران حضور داشته باشند، اگر به حد نصاب نرسند مجمع دوباره ۱۰ روز آینده و با هر میزان سهام دار برگزار خواهد شد.

عسکری خاطرنشان کرد: مشمولان سهام عدالت برای کاندید شدن در اعضای هیات مدیره باید در سامانه استان ثبت نام کنند تا صلاحیت آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد، این افراد فقط تا پنجم اسفند فرصت ثبت نام دارند.

وی ادامه داد: سهامداران به هیچ عنوان به مسایل مطرح شده در این زمینه که نیازی به ثبت نام در سجام نیست توجه نکنند بلکه باید به طور  حتم هر چه زودتر این اقدام را در دستور کار قرار دهند.

عسکری اظهار داشت: در آینده برای سهام‌دارانی که اقدام به ثبت نام در سجام نکرده اند سود واریز نمی‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد درباره جاماندگان سهام عدالت گفت: اکنون هیچ برنامه‌ای برای جاماندگان سهام عدالت در دستور کار نیست، زیرا دولت هیچ سهامی را برای عرضه در اختیار ندارد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمهپیشنهاد ویژه
شناسه : 170787
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا