واحد سوم نیروگاه شیروان به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش جهان صنعت نیوز: «علیرضا نصرالهی» امروز در نشست خبری به مناسبت افتتاح نیروگاه شیروان افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان با ظرفیت یک هزار و ۴۳۲ مگاوات در ۱۴ کیلومتری جنوب شیروان قرار دارد.

وی ادامه داد: واحد سوم این نیروگاه به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات به دست رییس جمهوری وارد مدار می شود و بازدهی نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان حدود ۴۹ درصد است.

نصرالهی گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان دارای ۳ واحد بخاری است و ۶ واحد گازی نیز دارد.مجموع هزینه های سه واحد بخار این نیروگاه ۲ هزار و ۳۰۰میلیارد تومان بوده که واحد سوم یک سوم این هزینه را به خود اختصاص داده است.

مجری طرح های نیروگاهی شرکت برق حرارتی خاطرنشان ساخت: عملیات احداث این واحد در کل به دست متخصصان داخلی انجام شده است.

نصرالهی ادامه داد: برق تولیدی این نیروگاه علاوه بر تامین نیاز محلی به شبکه سراسری وصل خواهد شد.

وی در باره امکان مصرف مازوت در نیروگاه های سیکل ترکیبی گفت: این نیروگاه ها به دلیل نوع تکنولوژی به هیچ عنوان امکان استفاده از مازوت را نخواهند داشت و اصولا سوخت مازوت در نیروگاه حرارتی بخاری مورد استفاده قرار می گیرد.

مجری طرح های نیروگاهی شرکت برق حرارتی افزود: با بهره برداری از واحد سوم نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان امکان صادرات برق به کسورهای همسایه بیشتر خواهد شد.

نصرالهی این نیروگاه را یکی از نیروگاه های بزرگ دولتی برشمرد که برای ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر اشتغازایی غیر مستقیم به همراه داشته است.

وی نیروگاه های حرارتی را شامل سه دسته بخاری معمولی با بازدهی حداکثر ۴۴درصد، سیکل ساده با بازدهی حدود ۳۴درصد و سیکل ترکیبی با باردهی بالا دانست و افزود: امروزه در همه جهان تلاش برای استفاده بیشتر از نیروگاه سیکل ترکیبی است.

مجری طرح های نیروگاهی شرکت برق حرارتی گفت: اکنون بازدهی نیروگاهی کشور۳۹ درصد است که تلاش می شود تا پایان امسال به ۴۰ درصد افزایش یابد.

وی درباره کاربرد فیلتراسیون در نیروگاه ها گفت: نیروگاه های سیکل ترکیبی در ورودی سوخت فیلتر دارند .

مجری طرح های نیروگاهی شرکت برق حرارتی اعلام کرد: تلاش این است که همه نیروگاه های کشور تبدیل به نیروگاه سیکل ترکیبی شوند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 168982
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا