واحدبخار نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه افتتاح شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  “محسن طرزطلب” مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی در مراسم افتتاح این نیروگاه با تاکید بر اینکه این پروژه با سرمایه‌گذاری دو هزار و ۲۴۰ میلیارد تومانی به بهره‌برداری رسید، افزود: بیش از ۷۰ درصد تجهیزات پروژه توسط سازندگان داخلی ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه در زمان ساخت پروژه دو هزار و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار بوده‌اند، گفت: افزایش راندمان نیروگاه به حدود ۵۰ درصد، تامین برق پایدار شبکه سراسری، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، افزایش راندمان تولید برق و صرفه‌جویی سالانه ۸۴۶ میلیون مترمکعب در مصرف سوخت‌های فسیلی از جمله ویژگی‌های مهم این پروژه است.

طرزطلب با تاکید بر اینکه سوخت اصلی این نیروگاه گاز و سوخت پشتیبان آن گازوئیل است، ادامه داد: در دوره احداث بیش از ۱۵۰ شرکت پیمانکار، تامین کننده و سازنده همکاری داشته‌اند. سرمایه‌گذار این پروژه شرکت تولید برق عسلویه مپنا و پیمانکار آن کنسرسیوم گروه مپنا، شرکت توسعه یک و شرکت توسعه دو است.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی ظرفیت کل نیروگاه عسلویه را یک هزار و ۴۵۲ مگاوات برشمرد و گفت: این نیروگاه شامل ۶ واحد گاز و سه واحد بخار است که راندمان بخش گاز نیروگاه ۳۰.۹ درصد و راندمان کل نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه ۴۴.۹ درصد خواهد بود.

این نیروگاه در کیلومتر ۲۵ جاده عسلویه به پارسیان استان بوشهر واقع شده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 111883
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا