هیچ رسوب کالایی در گمرک معطل تایید استاندارد نیست

به گزارش جهان صنعت نیوز: «مسلم بیات» امروز (دوشنبه) افزود: رصد کالاهای باقی مانده در گمرکات همه روزه توسط همکاران استانی این سازمان انجام و هر ۱۵ روز در میان گزارش‌های جمع‌بندی به سازمان ملی استاندارد ارسال می‌شود.

وی گفت: در ۹ ماهه امسال ۷۱ هزار و ۹۶۵ اظهارنامه از گمرکات کشور دریافت کردیم.

بیات بیان داشت: ۴۷ محموله در این مدت مرجوع شد که در بین آنها ۱۸ محموله مواد غذایی و ۲۱ مجموله لوازم الکتریکی، مکانیکی، منسوجات و قطعات خودرو به چشم می خورد.

وی درخصوص استانداردهای ۸۵گانه خودرویی اظهار داشت: برخلاف افزایش پلکانی و تدریجی این استانداردها برای خودروهای داخلی، اما برای خودروهای وارداتی به صورت یکپارچه و قاطع اجرایی شد که تا زمان ممنوع شدن واردات آنها ادامه یافت.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد خاطرنشان کرد: ‌این استانداردها درباره خودروهای هیبریدی کمتر از ۸۵ مورد است و برای خودروهای سواری و تجاری نیز متفاوت است.

وی گفت:‌ در مجموع بیش از ۶۰ مورد استاندارد در مورد همه خودروهای سبک، سنگین و هیبریدی اعمال می‌شود.

ماسک جلوگیری از آلودگی هوا استاندارد ندارد

همچنین در این نشست، «سودابه یحیی زاده» معاون تدوین استاندارد سازمان ملی استاندارد اظهار داشت: استاندارد ۶۱۳۸ برای ماسک های یک بار مصرف پزشکی وجود دارد، در این زمینه درصورت تایید این استاندارد برای استفاده اجباری به شورای عالی استاندارد ارائه می شود.

وی در عین حال یادآور شد: برای ماسک جلوگیری از آلودگی هوا هنوز استانداردی تدوین نشده است.

همچنین «محمد لیواری» سرپرست مرکز اندازه شناسی سازمان ملی استاندارد گفت: سازمان بین المللی اندازه شناسی متولی اندازه و حجم اینترنت است که تاکنون استانداردی در این زمینه تهیه و تدوین نکرده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ سازمان ملی استاندارد ایران در سال های گذشته پیگیر چگونگی کنترل حجم اینترنت در کشور بوده، اما حتی سازمان های منطقه ای نیز تاکنون استاندارد یا مدرک بین المللی در این زمینه تدوین نکرده اند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 89406
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا