هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان وجود ندارد

جهان صنعت نیوز|  سال‌های گذشته همواره مساله افزایش قیمت نان مطرح بوده و یک بار هم که در سال ۱۳۹۶ ستاد تنظیم بازار افزایش قیمت نان را ابلاغ کرد، رئیس‌جمهوری پس از چند روز این تصمیم را برگرداند و مصوبه را لغو کرد، البته در سطح شهر قیمت نان طی سال‌های گذشته بدون مصوبه و با بهانه‌های مختلف افزایش یافته است.

در این شرایط در پی اعلام بیژن نوروزمقدم – رئیس اتحادیه نانوایان سنتی – مبنی بر احتمال افزایش قیمت رسمی نان، عباس قبادی – معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و دبیر ستاد تنظیم بازار – در این باره به ایسنا گفت: هنوز هیچ تصمیم و برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان نداریم و تنها پیشنهادات اتحادیه نانوایان برای بررسی افزایش هزینه‌های تولید و تجدیدنظر در قیمت نان، در حال بررسی است.

وی افزود: همه اتحادیه‌ها می‌توانند در شرایطی که هزینه‌های تولیدشان افزایش یافته است، پیشنهادات و آنالیز قیمت خود را به ستاد تنظیم بازار اعلام کنند. این پیشنهادات مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تأیید، برای افزایش قیمت آنها تصمیم گرفته خواهد شد.

رئیس  – اتحادیه نانوایان سنتی – با تاکید بر این‌که موضوع افزایش قیمت نان جدی نیست، اظهار کرد: اگر بخواهیم قیمت نان یا هر کالای دیگری را افزایش دهیم، قطعاً پس از بررسی‌های لازم آن را به اطلاع مسئولان و رئیس‌جمهوری می‌رسانیم تا همچون گذشته ناهماهنگی در افزایش قیمت نان به وجود نیاید اما هنوز هیچ تصمیمی برای این موضوع وجود ندارد.

عمومی
شناسه : 30946
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا