هفته فرهنگی اتریش در کیش برگزار می شود

به گزارش جهان صنعت نیوز: در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه آزاد کیش و انجمن فرهنگی اتریش در تهران، طرفین بر گسترش همکاری های فرهنگی و گردشگری تاکید کردند.


رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این دیدار ضمن اظهار خوشحالی از توجه سفیر وقت اتریش در ایران به جزیره کیش گفت: سابقه همکاری دراز مدت ایران و اتریش، زمینه مثبتی برای توسعه همکاری های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی میان دو کشور ایجاد کرده است.

غلامحسین مظفری با اشاره به گسترش ارتباطات بین الملل ایران در فضای جدید بوجود آمده گفت: امید می رود در مسیر تعاملات با کشورهای توسعه یافته، دستارودهای خوبی نصیب ملت مقاوم ایران گردد. در این میان به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب و زیرساختهای مطلوب کیش، آماده همکاری های مشترک با لحاظ ضوابط و چارچوب های قانونی هستیم.

وی افزود: علاوه بر همکاری در حوزه های فرهنگی و هنری، طراحی تورهای ترکیبی و مشترک میان اتریش و کیش و همچنین استفاده از ظرفیت دانشگاههای مطرح آن کشور برای ایجاد دوره های آموزشی تخصصی در حوزه گسترده صنعت گردشگری با همکاری یکی از دانشگاههای داخلی از جمله پیشنهادات همکاری مشترک است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه گفت: ضمن آمادگی برای برگزاری دومین هفته فرهنگی اتریش در جزیره کیش در سال جدید میلادی با رعایت تمامی جنبه های پیشگیرانه در خصوص کنترل کرونا، امیدواریم با ایجاد زمینه های لازم بتوان در آینده هفته فرهنگی کیش را در وین برگزار کرد.

استفان شولتز در این دیدارگفت: سابقه همکاری های ایران و اتریش، قدمتی ۷۰۰ ساله دارد. بر این اساس ما همیشه آماده توسعه رابطه با ایران بوده و هستیم. وی افزود: برای ما مایه خوشوقتی است که توافق برجام به عنوان سند مشترک همکاری های راهبردی ایران و ۵+۱ در نیل به همکاری های صلح آمیز هسته ای به میزبانی اتریش بود.

سفیر اتریش با اشاره به تفاوت و تمایز کشورش در برخورد با ایران با سایر کشورها، گفت: برای توسعه همکاری ها با ایران از جمله همکاری در حوزه پایان ناپذیر فرهنگ و هنر بسیار مشتاق هستیم و در هفته فرهنگی پیش رو، سه هنرمند موسیقی اتریش در تهران و کیش به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

در تفاهم نامه امضا شده، برگزاری نمایشگاه اتریش در مرکز هنری کیش پیش بینی شده که بنا به گفته سفیر، در نیمه نخست ماه مارس ۲۰۲۱ خواهد بود.

 

اجتماعی و فرهنگیاخبار برگزیدهاقتصاد کلانخواندنی
شناسه : 152779
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا