هشدار سیلاب در شمال کشور

جهان صنعت نیوز:  امین حسین نقشینه روز پنجشنبه عنوان کرد: همچنین در مناطق مرتفع این استان‌ها احتمال وقوع صاعقه وجود دارد. بنابراین از هموطنان می خواهیم از اسکان در مسیر رودخانه ها و مناطق مرتفع این استان‌ها خودداری کنند.

نقشینه افزود: فردا در نیمه غربی استان خراسان شمالی تداوم بارش وجود دارد.

وی ادامه داد: در استان‌های جنوبی دریای خزر بارش و احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها را پیش بینی می‌شود. فردا در شرق مازندران و گلستان نیز اسکان در کناره رودخانه‌ها با خطر همراه است. در استان های شمالی امروز در گیلان و امروز و فردا در شرق مازندران شدت بارش زیاد است.

نقشینه اظهار داشت: روز شنبه بارش در استان‌های شمالی پراکنده و خفیف است. همچنین در نیمه شمالی آذربایجان‌شرقی و غربی، اردبیل و ارتفاعات البرز با رگبار شدید همراه است و بر روی ارتفاعات هرمزگان و سیستان و بلوچستان بعد از ظهرها افزایش ابر با احتمال رگبار پراکنده پیش بینی می شود.

وزش باد و گرد و غبار در نوار شرقی کشور

این کارشناس هواشناسی عنوان کرد: روز یکشنبه نوار شمالی کشور و تهران با افزایش نسبی دما همراه است. روز دوشنبه در مناطق غربی استان های آذربایجان غربی و شرقی بارندگی وجود دارد. همچنین در نوار شرقی تداوم باد و گرد و غبار پیش بینی می شود.

وی افزود: ارتفاعات پایتخت تا پنج روز آینده کمی ابری است و بعد از ظهر و صبح گاهی با وزش باد همراه است. همچنین در غرب و جنوب استان گاهی باد شدید و در ارتفاعات بعد از ظهر و شب‌ها افزایش ابر را به همراه دارد.

نقشینه عنوان کرد: دمای هوای تهران در روز یکشنبه و دوشنبه ۳۰ درجه سانتی گراد است و بیشینه دمای مهرآباد ۲۹ درجه و روز یکشنبه ۳۲ درجه است. همچنین بیشینه دمای شمیرانات ۲۷ درجه سانتی گراد و کمینه دما در مهرآباد ۱۷ و در شمیرانات ۱۴ درجه سانتی گراد است.

عمومی
شناسه : 47597
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا