نگفتم ملک برای روحانی است

به گزارش جهان صنعت نیوز:  ساعاتی پس از اعلام این موضوع در شبکه‌های اجتماعی، یک عضو شورای شهر تهران اصل خبر را تایید کرد. محمدجواد حق‌شناس در واکنش به خبر «ساخت چهار هزار متر بنا از سوی حسن روحانی بدون اخذ جواز از شهرداری و در زمینی دارای کاربری باغ در جماران» در توئیتر نوشت:

«این خبر را بررسی کردم. متاسفانه حقیقت دارد!

دو تن از اعضای شورا از محل بازدید کردند، با تذکری که داده شد پروانه به تاریخ ۲۹خرداد صادر شد! وجود برخی تخلفات محرز است.

ان‌شاءالله اطلاع‌رسانی بیشتر خواهد شد.»

 در ادامه نهاد ریاست‌جمهوری اعلام کرد کاربری زمین اداری است

پیرو انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر ساخت بنایی با متراژ چهار هزار متر به عنوان ملک و ساختمان شخصی رییس‌جمهور در منطقه جماران، روابط عمومی نهاد ریاست‌جمهوری ضمن تکذیب این خبر، در اطلاعیه‌ای در این خصوص توضیحاتی را ارائه کرد.

به نقل از ریاست‌جمهوری،‌ روابط عمومی نهاد ریاست‌جمهوری در خصوص موضوعات مطرح شده توضیحات زیر را ارائه کرده است:

۱- ملک یادشده از جمله املاک قدیمی متعلق به نهاد ریاست‌جمهوری است و به هیچ وجه مالکیت شخصی ندارد و در سال‌های گذشته نیز از سوی نهاد ریاست‌جمهوری مورد استفاده قرار گرفته است.

۲- این ملک قدیمی بر اثر گذر زمان و عدم رسیدگی در سال‌های گذشته دچار آسیب‌های جدی و به شکل نیمه‌مخروبه درآمده بود که در چند سال قبل برای ساخت گودبرداری شده بود. رها شدن گودبرداری مورد اعتراض همسایگان بوده و بیم آن می‌رفت که به منازل آنان نیز آسیب بزند، به همین جهت ساخت آن در سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

۳- کاربری ملک یادشده مسکونی و شخصی نبوده و ساختمانی با کاربری اداری است و انتشار خبر ساخت منزل مسکونی برای رییس‌جمهور در عین کذب بودن، یک شیطنت آشکار و کاملا با اغراض مشخص صورت گرفته است.

۴- ساخت این ملک با هماهنگی کامل با شهرداری تهران انجام شده و موضوع تخلف و ساخت خارج از روابط نیز کاملا فاقد حقیقت است.

۵- این خبرسازی کذب بر اساس برخی قرائن موجود از سوی کسانی صورت گرفته که طی سال‌های گذشته برنامه‌ای برای این ملک داشته‌اند که به علت عدم توفیق در رسیدن به اهداف‌شان دست به فضاسازی‌هایی اینچنین زده‌اند.

شهرداری: کاربری ملک مسکونی است

موسوی شهردار منطقه یک در مورد جزئیات این تخریب با بیان اینکه شش سال پیش مجوز گودبرداری در ملکی متعلق به نهاد ریاست‌جمهوری در جماران صادر شد و در نهایت یک گود ۱۴ متری حفاری شد، گفت: اما بعد از مدتی این گود به حال خود رها شد و به مرور زمان به علت عمر محدود سازه نگهبان در زمره گودهای پرخطر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پیش از سال جدید، نهاد ریاست‌جمهوری نسبت به تکمیل ساخت‌وساز و درخواست اخذ پروانه نیز اقدام کرد، افزود: کاربری ملک، مسکونی و بر اساس ضوابط طرح تفصیلی دارای تراکم۳۰۰ درصد است و برخلاف برخی اخبار منتشره این ملک باغ نیست و به عبارتی مستند به مصوبه کمیسیون ماده ۷ از سال ۹۳ نوعیت ملک، باغ نیست و همچنین تاییدیه جدید کمیسیون ماده ۷ مبنی بر باغ نبودن را نیز دارد.

شهردار منطقه یک با تاکید بر اینکه براساس ضوابط طرح ویژه مصوب ساماندهی محدوده جماران، در شورای‌عالی شهرسازی در مجاورت حسینیه شماره یک تعداد طبقات مجاز به صورت دوطبقه روی زمین است، افزود: طرح ارائه‌‌شده به صورت دو طبقه روی زمین و سه طبقه زیر زمین ارائه شده که منطبق بر ضوابط طرح تفصیلی‌ است و همچنین براساس پهنه ملک، می‌توانستند ۷۰ درصد سطح اشغال داشته باشند اما حدود۶۰ درصد ساخت‌وساز داشتند که کمتر از ضوابط طرح تفصیلی شهر تهران است. همچنین رعایت بر اصلاحی و شیب زیاد زمین (اختلاف ۹ متری شمال و جنوب زمین) شرایط خاصی را به وجود آورده است.

موسوی با بیان اینکه در حین اجرای کار‌، ماموران شهرداری متوجه ساخت یک «نیم»‌طبقه برخلاف ضوابط مصوب شدند که عصر روز گذشته، ماموران اجرائیات نسبت به تخریب آن اقدام کردند، افزود: این ملک متعلق به نهاد ریاست‌جمهوری است و ملک شخصی نیست اما متاسفانه در فضای مجازی اخباری مبنی بر تخریب ملک رییس‌جمهور منتشر شده که صحت ندارد.

موسوی افزود: این ملک متعلق به نهاد ریاست‌جمهوری است و در حال حاضر نیز سازنده بنیاد مسکن است.

شیطنت کردند!

در همین رابطه محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای شهر تهران به «جهان ‌صنعت نیوز» گفت: بنده در توئیت اولیه خبر را تایید کردم اما اشاره‌ای به ملک شخصی خود شخص رییس‌جمهور نداشته‌ام. به عقیده بنده در این قضیه خاص شیطنت‌هایی صورت گرفته است. فردی هم که این موضوع را دستمایه شیطنت خود کرده علی‌القاعده باید بیشتر از خودش مراقبت کند زیرا باید به افکار عمومی احترام بگذاریم و گزارش دقیقی را اطلاع‌رسانی کنیم. گرچه یک ساعت بعد در توئیت ثانویه خود اعلام کردم یک طبقه به صورت غیرمجاز ساخته شده بود که روز شنبه با نظارت همکاران و اعضای شورای شهر تهران تخریب شد. طبق شواهد این ملک متعلق به نهاد ریاست‌جمهوری است.

حق‌شناس افزود: هیچ شکی در این نیست که مالک ملک نهاد ریاست‌جمهوری است. رییس‌جمهور هم هیچ نقشی در این خصوص ندارد. ایشان به عنوان شخص ذی‌نفع نیست. اگر انتقادی هم ایراد شد از باب مسوولیت حقوقی نهاد ریاست‌جمهوری است که طبیعتا همانند سایر حوزه‌های زیرمجموعه ایشان به همان نسبت هم در این امر باید مسوولیت حوزه زیرمجموعه‌شان را بپذیرند.

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه در هر صورت در آن محل تخلف ساخت‌و‌سازی صورت گرفته است، بیان کرد: گویا بنیاد مسکن در حال ساخت‌وساز این ملک است. البته موضوعی که حائز اهمیت است این است که ساخت‌وساز بدون گرفتن پروانه ساخت بوده است. این ساختمان  از دو گذر در دست احداث است؛ یک گذر پایین و دیگری گذر فوقانی، در یک بخش آن دو طبقه دیده می‌شود و بخش دیگر آن چهار طبقه است. بر این اساس برای ساخت آن پروانه نگرفته بودند و تا طبقه ۴ هم پیش رفته بودند. با توجه به تذکر همکاران در شورای شهر و پیگیری‌هایی که صورت گرفت، در نهایت روز پنجشنبه پروانه این ملک صادر شد.

وی افزود: با وجود صدور این پروانه، ما در آنجا شاهد تخلفات محرزی از سوی بنیاد مسکن بودیم و حتی بعد از تذکرات سازنده ملک شبانه اقدام به ساخت‌وساز پنهانی خلاف قاعده و قانون کرده بودند. با تذکری که همکاران داده بودند روز گذشته ماموران شهرداری پایه‌هایی را که داشته برای طبقه ۵ آماده می‌شده قلع و قمع کردند. همچنین ریشه‌های طبقه بالا را که بتنی بودند بریدند. عکس‌های این اتفاقات هم موجود است.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 115695
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا