نگاه تفریحی مردم به ویرووس کرونا

به گزارش جهان صنعت نیوز:درروزهایی که از مردم خواسته شده درجهت دلیل کاهش خطر ابتلا به کرونا در خانه بمانند و بیرون نیایند، برخی سعی می‌کنند در شرایطی که مسئولان در اندیشه یافتن راهکارهایی برای کاهش مبتلایان به کرونا مشغول هستند با عده‌ای ساختن کلیپها ،ویدیوها و انتشار صداهایی کذایی از گفتگوی فلان پزشک و بهمان پرستار در حال تفریح ،تشویش ادهان همومی و نشر اکاذیب هستند.در این حال اعتماد مردم به رسانه‌ها  کاهش یافته و به اطلاعات و اخباری که منبع انتشار مشخصی ندارند اعتماد می‌کنند و با ایجاد بحرانهای جدید به وخیم‌تر شدن قائله کرونا دامن می‌زنند.


پرستاری که با ناله و زاری از مردم می‌خواست از خانه بیرون نیایند و ادعا می‌کرد از صبح صد نفر جلوی چشمش جان داده‌اند توسط نیروهای حفاظت  اطلاعات سپاه در هرمزگان دستگیر شد این فرد اصلا پرستار نبوده و به انگیزه بالا بردن طرفدارهای خود در صفحه اینستاگرام چنین فیلمی از خود ساخته و منتشر کرده.در این رابطه ۸ نفر در استان اردبیل با انتشار اخبار سازمان یافته درمورد تعطیلی پمپ بنزین‌ها و سایر جایگاههای عرضه سوخت طبیعی دستگیر شدند. 

دیگر افرادی که در این وانفسای کرونایی به انگیزه بالا بردن طرفدارن در فضای مجازی اقدام به ساخت و انتشار چنین محتواهایی می‌کنند و با اهداف اقتصادی خود را در این میان جستجو می‌کنند توسط نیروی انتظامی شناسایی و دستگیر شدند چنانچه فقط در استان خوزستان ۲۰ نفر در رابطه با نشر اکاذیب و شایعه‌سازی شناسایی و دستگیر شدند. در این راستا فرمانده انتظامی کلانشهر اهواز با تکذیب کلیپ منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر حضور نمایندگانی از وزارت بهداشت در مناطقی از اهواز گفته: پلیس با جدیت با اخلال گران در امنیت روانی در جامعه و شایعه‌پردازان در فضای مجازی برخورد می‌کند و ۲۰ نفر در زمینه انتشار شایعات مربوط به ویروس کرونا شناسایی و دستگیر شدند.

 در این رابطه سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا از رصد فضای مجازی و تشکیل کارگروه ویژه در پلیس فتا اطلاع داده و از مقابله با شایعه سازان فضای مجازی با موضوع “شیوع بیماری کرونا ویروس در کشور”  خبر داده است .وی اعلام کرده ۲۴ نفردر این خصوص بازداشت و به مراجع قضائی  معرفی شدند.

 رامین پاشایی معاونت اجتماعی پلیس فتای استان تهران در این خصوص به جهان صنعت نیوز گفت: با هر گونه انتشار شایعات که در مصداق ماده ۷۴۶ ماده قانون مجازات اسلامی فصل جرائم رایانه ای و ماده ۶۴۶  قانون تعزیرات حکومتی جرائم اسلامی قرارگیرد مورد برخورد پلیس فتا قرار خواهد گرفت. پاشایی در ادامه افزود: آماری هم که تا کنون از سوی پلیس ارائه شده موید همین قضیه است.تمام افرادی که به قصد تشویش اذهان عمومی مبادرت می‌کنندتوسط مهندسین فنی پلیس فتا شناسایی و دستگیر می‌شوند. 

 

معاون اجتماعی پلیس فتا اظهار کرد: این افراد به صورت مغرضانه و با اهداف خاص اقتصادی به رویه کنترل بیماری کرونا ضربه می‌زنند و با تحلیل نادرست اخبار منجر به دور شدن اقدامات دولت از رسیدن به اهداف درمان کرونا می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به انتشار فایل صوتی قرنطینه تهران گفت: چنانچه فردی که با انتشار فایل صوتی مردم را از قرنطینه تهران مطلع ساخت و آنان را ترغیب به خرید سریع مایحتاج خود کرد در دست بررسی است .آنچه مسلم است ،این فرد اهداف اقتصادی و مغرضانه داشته است.این افراد به قصد سودجویی و کلاهبرداری این اقدامات را انجام می‌دهند.

وی در ادامه افزود:مردم در این روزها توصیه‌های مسئولین را جدی بگیرند و از هرگونه تجمعی به دلیل خرید و غیره خودداری کنند و به اخبار منتشر شده در فضای مجازی و منابع مبهم اعتماد نکنند.

پاشایی افزود: قرنطینه تهران به این معنی نیست که مردم نمی توانند مایحتاج روزانه را تهیه کنند بلکه در این طرح فقط مراکز عمومی رفت و آمد مردم تعطیل می‌شود و واحدهای خدماتی مانند نانوایی‌ها ،سوپرمارکت‌ها، قصابی‌ها و تمام  واحدهایی که نیازهای روزمره مردم را تامین می‌کنند مجاز به ارائه خدمات هستند.

 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 94709
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا