نگاهی به شرایط پیش فروش یک‌ساله ایران خودرو و سایپا

به گزارش جهان صنعت نیوز: شرکتهای ایران خودرو و سایپا در راستای سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) و ایجاد امکان ثبت نام و فرصت برابر برای همه متقاضیان و عرضه خودرو به مصرف کنندگان واقعی، پیش فروش یک ساله محصولات خود را اجرا خواهند کرد. متقاضیانی که در فروش فوق العاده انتخاب نشده اند نیز می‌توانند در این طرح با شرایطی که به آن ها اشاره خواهیم کرد، بدون دریافت مجدد کد کاربری و کلمه عبور ثبت نام کنند.

طرح پیش فروش یک ساله محصولات ایران خودرو مطابق جدول شماره یک، از ساعت ۸ صبح روز یکشنبه هفته پیش رو (خرداد ماه) آغاز و تا ساعت ۲۴ روز سه شنبه (۱۱ خرداد ماه ) به مدت  سه روز اجرا می شود. درصورتی که درخواست بیش از ظرفیت بخشنامه باشد، انتخاب متقاضیان از طریق قرعه کشی خواهد بود و در صورتی که تعداد متقاضیان از ظرفیت کمتر باشد، تعیین اولویت تحویل خودروها با قرعه کشی مشخص خواهد شد. حداکثر سه روز پس از پایان ثبت نام، قرعه کشی برگزار و اسامی منتخبان اعلام خواهد شد. فهرست انتخاب شدگان نهایی از طریق سایت فروش اینترنتی و ارسال پیامک اعلام خواهد شد. قیمت خودرو نیز مطابق قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد خواهد بود.

پس از اعلام اسامی، انتخاب شدگان مبلغ پیش پرداخت هر خودرو را از درگاه ایران خودرو واریز می‌کنند و الباقی وجه خودروها در زمان ارسال دعوتنامه با لحاظ هزینه های قانونی تعیین و دریافت می‌شود. پس از اعلام اسامی انتخاب شدگان در قرعه کشی، متقاضی میبایست ظرف سه روز کاری، پیش پرداخت اولیه خودرو را واریز کند؛ عدم واریز پیش پرداخت وجه خودرو از سوی متقاضی به منزله انصراف ازثبت نام تلقی می‌شود و شرکت هیچگونه مسئولیتی برای تحویل خودرو نخواهد داشت.

همچون طرح فروش فوق العاده،  در هیچ مرحله ای از ثبت نام نیاز به ارائه چک از سوی مشتری نخواهد بود و پیش از اعلام اسامی انتخاب شدگان نیاز به واریز وجه نیست.

بابک رحمانی، معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو در این باره اعلام کرده است که ۴۵ هزار دستگاه دیگر  از خودروهای تولیدی این خودروساز داخلی در قالب ۱۲ مدل  از ۱۸ خرداد ماه برای طرح پیش فروش ها قابل عرضه است.  متقاضیانی که در قرعه کشی طرح فروش فوق العاده برنده نشده اند نیز می‌توانند در طرح پیش فروش ۱۲ مدل از محصولات تولیدی این خودروساز مشارکت کنند. بازه زمانی تحویل خودرو در قالب طرح پیش فروش ۴ تا ۱۲ ماهه است که بر اساس قرعه کشی تعیین می‌شود.

گروه خودرو سایپا نیز طرح پیش فروش یکساله محصولات خود را از ساعت ۱۴ روز یکشنبه ۱۸ خرداد ماه آغاز خواهد کرد. پس از انجام قرعه کشی طرح فروش فوق‌العاده، عرضه ۳۰ هزار دستگاه دیگر را در قالب طرح پیش‌ فروش شروع خواهد شد. ثبت نام سایپا نیز تا روز سه شنبه ۲۰ خردادماه ادامه خواهد داشت.

طبق بخشنامه این شرکت، ثبت نام از مشتریان سایپا بصورت شبانه روزی بوده و پس از مهلت سه روزه ثبت نام سایپا، خریداران نهایی بصورت قرعه کشی مشخص خواهند شد.

پیش فروش  محصولات سایپا نیز با قیمت غیر قطعی بوده و هیچگونه مبلغی به عنوان پیش دریافت، تا قبل از اعلام اسامی انتخاب شدگان در قرعه کشی اخذ نمی‌شود. ظرفیت ثبت نام در روش پیش فروش یکساله متناسب با برنامه تولید گروه خودروسازی سایپاست. در صورت ثبت نام بیش از ظرفیت تعیین شده برای خودروهای تحویلی در این طرح، پس از پایان ثبت نام اولیه و پس از صحت سنجی اطلاعات ثبت شده و با حضور مراجع نظارتی، قرعه کشی به تفکیک هر خودرو جهت انتخاب متقاضیان نهایی و اولویت بندی زمان تحویل خودرو مطابق ضوابط ابلاغی از کمیته خودرو صورت خواهد پذیرفت.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 112093
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا