نمایندگان ظریف را دروغگو و ذلیل خواندند

به گزارش جهان صنعت نیوز:  مجلس یازدهم با شعار حمایت از معیشت مردم و توجه به اقشار آسیب‌پذیر و حل مشکلات اقتصادی وارد عمل شد؛ شعاری که برای تحقق آن باید بین قوه مقننه و قوه مجریه تعامل و هماهنگی وجود داشته باشد. در حالی که مجلس ۲۰ درصدی مدعی شده بود قصد ندارد چوب لای چرخ دولت بگذارد و به دنبال مقابله نیست ولی از همین روزهای اول آغاز به کار خود، شمشیر مخالفت با دولت را از رو بسته و یکی پس از دیگری، وزرای دولت را به مسلخ توهین و فحاشی و مرگ‌برها می‌کشاند یعنی همان سناریویی که دو هفته پیش درباره محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات پیاده کرد را روز گذشته در صحن علنی در مورد محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان تکرار کرد.

مجلسی که گفته بود دنبال جاروجنجال نیست و حسن روحانی، رییس دولت هم باور کرده بود و در افتتاحیه مجلس گفت: «دولت دست خود را به سمت مجلس یازدهم دراز می‌کند؛ ما از مجلس اخوت را می‌خواهیم، همان‌طور که همه ما از رهبری بزرگوارمان ابوت را می‌خواهیم. مطمئن هستم که در این سال سخت به مردم امید بیشتر و یأس بزرگی به دشمنان می‌دهیم و پیشرفت کشور را ادامه خواهیم داد.» ولی ظاهرا ورق برگشته و مجلس به جای منزوی کردن دشمنان، به دنبال ضربه فنی و زدن تیرخلاص بر پیکر نحیف اقتصاد کشور و وزرای دولت و مردم در این شرایط سخت اقتصادی و تحریمی است!

دعوت وزرا به مجلس به صرف فحش!

گفتنی است ساکنان جدید بهارستان به جای توجه به حل مشکلات معیشتی مردم، ضمن جمع امضا برای سوال از رییس‌جمهوری، به توهین و فحاشی به وزرایی روی آورده‌اند که به بهانه ارائه گزارش عملکردشان آنها را یکی پس از دیگری به صحن مجلس می‌کشانند تا پشت تریبونی که مخاطبان داخلی و خارجی دارد، به باد توهین و انتقاد بکشانند. روز گذشته حضور محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان هم مثل حضور آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات در مجلس با حواشی همراه بود؛ اتفاقی که به گفته غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی، نماینده مردم رشت در مجلس دهم که با «جهان‌صنعت» گفت‌و‌گو کرد، دور از ادب و شأن نمایندگی مجلس بود. ماجرا از این قرار بود که وقتی وزیر امور خارجه کشورمان که به دعوت مجلس برای ارائه گزارش پشت تریبون قرار گرفت، ۱۰ نفر از نمایندگان با ادبیات و کلمات تند و خارج از شأن و داد و فریاد مانع از صحبت ظریف شدند.

اگر اجازه دهید خیلی مزاحم شما نمی‌شوم

وزیر امور خارجه در واکنش به این رفتار نمایندگان گفت: «اگر اجازه دهید خیلی مزاحم شما نمی‌شوم که در پاسخ نمایندگان بیان کردند خیلی هم بهتر.» در ادامه باز هم نمایندگان با هیاهو اجازه صحبت کردن به وزیر امور خارجه را ندادند.

کریمی‌قدوسی، نماینده عضو جبهه پایداری که ید طولایی در بر هم زدن و ایجاد تشنج در جلسات حضور ظریف در مجلس دارد، این بار هم با دروغگو خطاب کردن ظریف، فضای مجلس را برای دقایقی متشنج کرد و البته همراهانی هم داشت؛ اقدامی که اگرچه از سوی هیات رییسه دعوت به بازگشت به صندلی‌های خود و دادن اخطار شدند. محسن دهنوی و احمد امیرآبادی‌فراهانی از جمله اعضای هیات رییسه بودند که از جایگاه به صحن آمده و در پی ساکت کردن نمایندگان بودند.

وزیر امور خارجه خطاب به نمایندگان گفت: «حرف‌ها و توهین‌ها را به جان می‌خرم. به من ذلیل گفتید در صورتی که رهبر انقلاب شجاع گفته بودند، به من دروغگو گفتید در صورتی که رهبر انقلاب به من صادق گفته بودند. اما من وظیفه دارم از شما به عنوان نمایندگان مردم بزرگ ایران بشنوم. از انتقادها و تندی‌های شما تشکر می‌کنم.

همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم. آمریکا، لیبرال، اصلاح‌طلب و اصولگرا نمی‌شناسد. رژیم صهیونیستی اصلاح‌طلب و اصولگرا نمی‌شناسد زیرا با جغرافیا و ایران مخالف است.» پس از صحبت‌های ظریف، کریمی‌قدوسی و چند نفر از نمایندگان تازه‌وارد مجلس به تبعیت از او شعار «مرگ بر دروغگو» سر دادند؛ موضوعی که اگرچه در ظاهر و چشم کوته‌بین برخی اتفاقی داخلی است ولی در این شرایط خاص سیاسی ایران در عرصه بین‌الملل آثار مخرب زیادی برجای خواهد گذاشت و جایگاه وزیر امور خارجه کشورمان را در این نبرد تن به تن و نابرابر با آمریکا مخدوش و تضعیف خواهد کرد.

غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی، نماینده دور دهم مجلس در واکنش به رفتارهای مجلس یازدهمی‌ها به «جهان‌صنعت» گفت: «برخلاف ادعای مجلس یازدهمی‌ها اراده‌ای بین آنها برای حل مشکلات مردم نمی‌بینم و دائما به دنبال افزایش تنش داخلی هستند که فقط به مشکلات مردم می‌افزاید.»

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم ادامه داد: «اگر مجلس یازدهم به دنبال حل مشکلات مردم است باید سیاست‌های کاهش تنش داخلی را در پیش بگیرد. توهین، پرخاشگری، تهمت، بزرگنمایی و سیاه‌نمایی اقدامات دولت، فقط بر مشکلات جامعه می‌افزاید. این آتشی که برافروخته شده است دود و خاکسترش به چشم مردم می‌رود و حتی از این آتش مردم گرم هم نمی‌شوند.

بنابراین انتظار می‌رود رییس مجلس این فضا را کنترل و آرام کند.» جعفرزاده با تاکید و یادآوری رفتار مشابه مجلس یازدهمی‌ها درباره سایر وزرایی که به صحن آمده بودند، گفت: «نمایندگان جدید مجلس نه‌تنها با دکتر ظریف رفتار ناخوشایندی داشتند و به او فحاشی و توهین کردند، بلکه رفتاری مشابه با وزیر ارتباطات داشتند و در محفلی خصوصی‌تر از تریبون مجلس، الفاظی بسیار زشت و نامناسب درباره او به کار برده بودند؛ فحاشی‌هایی که در شأن جایگاه وزیر و نماینده مجلس نیست!»

مجلس چاله‌میدان نیست برخی اشتباه گرفته‌اند!

او ادامه داد: «مجلس شورای اسلامی چاله‌میدان نیست که برخی آن را اشتباه می‌گیرند. مجلس دارای کمیسیون‌های تخصصی و جای مباحث منطقی است. ما در شرایطی که گرفتار نابسامانی و مشکلات اقتصادی و کرونا و تحریم هستیم، به جای رقابت‌های سیاسی و جناحی باید به فکر ارائه راه‌حل برای کاهش مشکلات مردم باشیم.»

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم تاکید کرد: «به معنای واقعی کلمه بعد از دکتر مصدق، اکنون اقتصاد بدون نفت را تجربه می‌کنیم. در این شرایط خاص و فشارهای مختلف سیاسی و اقتصادی داخلی و خارجی آیا درست است به جای همراهی با دولت مجلس فقط به دنبال فحاشی و تحقیر دولت باشد و ادعای حمایت از مردم را داشته باشد؟» جعفرزاده این رفتار نمایندگان تازه وارد مجلس را دور از شأن و کرسی نمایندگی دانست و از دولتمردان خواست در این شرایط خاص اقتصادی و انواع فشارها تاب بیاورند.

این نماینده دور دهم مجلس خبر داد: «مطلع هستم برخی وزرا گفته‌اند که اگر این روند ادامه داشته باشد، استعفای خود را تقدیم رییس‌جهموری خواهند کرد چرا که با سختی‌های فراوان کشور را اداره می‌کنند. رییس‌جمهوری هم از آنها خواسته است که پای کار بایستند و فشارها را به خاطر مردم تحمل کنند.»

کارگروه مشترک مجلس و دولت به منظور حل مشکلات اقتصادی تشکیل شود

این نماینده دور دهم مجلس با بیان پیشنهادی گفت: «آقای قالیباف، باید خیلی فوری کارگروهی حرفه‌ای و مشترک بین مجلس و دولت تشکیل دهد. این امر سابقه دارد و صهیونیست‌ها هیات دولت مشترک با کشورهای دوست برگزار می‌کنند و این کار نتیجه دارد. پس پیشنهاد می‌کنم مجلس و دولت ما هم کمیسیونی مشترک تشکیل دهند و در آن چالش‌های اصلی اقتصادی را مثل مشکلات نظام بانکی، مالیاتی، مباحث اقتصادی و حجم نقدینگی را بررسی کنند.»

جعفرزاده در انتقاد به رفتارهای نپخته‌ای که مجلس یازدهمی‌ها از خود در قبال دولت نشان می‌دهند، گفت: «نمایندگان در فضایی دیگر سیر می‌کنند و آقای قالیباف باید حباب مجلس را بترکاند و نمایندگان را سرصندلی‌هایشان بنشاند. آنها باید از فضای انتخابات خارج شوند. آنها هنوز تصور می‌کنند در اوج سخنرانی میتینگ‌های انتخاباتی خود هستند، در حالی که باید سرجایشان بنشینند و به حل مشکلات مردم بپردازند.» ناگفته پیداست که اگر قرار باشد مجلس یازدهم برخلاف وعده‌های داده شده، به روالی که در مواجهه با دولت در پیش گرفته است ادامه دهد، نه‌تنها مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم حل نمی‌شود، بلکه گره مقابله مجلس با دولت بر گره‌های دیگر مردم اضافه می‌شود و این گره کور قطعا راه تنفس مردم را خواهد بست.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 119554
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا