نظام مالیاتی کشور به سامانه جامع لینک شود

جهان صنعت نیوز|   در دیدار با فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی، با اشاره به اینکه در زمینه جلوگیری از فرارمالیاتی و رصد دقیق و برخورد با خاطیان ۳۰۰ سال از سایر کشورها عقب هستیم، گفت : در کشور ۵۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی وجود دارد که با وصول این رقم می‌توان اقتصاد کشور را متحول کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: نظام مالیاتی بایستی به سامانه جامع مالیاتی کشور لینک شود تا هرگونه اطلاعات و فرار مالیاتی دانه درشت‌ها کشف و با آنان برخورد شود.

وی اظهار کرد: متاسفانه ساختارها برای اخذ مالیات از مالیات‌دهندگان خرد مانند کارمندان، بنگاهای تولیدی کوچک تدوین شده و سازمان مرتبط بسیار قانونمندانه و حتی در بعضی موارد بی رحمانه به اخذ مالیات می‌پردازند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خاطرنشان کرد: به راحتی می‌توان با کشف منابع مالیاتی جدید -که سال‌ از پرداخت مالیات سر باز زده‌ و از امکانات کشور استفاده کردند- بار و فشار را از روی دوش سهل‌الوصول ترین قشر مالیات دهنده برداشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم خواستار یک عزم‌همگانی و جدی برای برقراری سامانه هوشمند اخذ مالیات شد تا تمام اطلاعات در اختیار این سامانه قرار گیرد و شفافیت به معنای واقعی در کشور ایجاد شود.

رییس فراکسیون مبازه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس تصریح کرد: شفافیت در این سامانه پیش درآمد اتفاقات بسیاری در حوزه اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی خواهد شد.

اقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 33219
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا