نرخ بلیت مترو ۲۵ درصد و بلیت اتوبوس ۳۵ درصد افزایش می‌یابد

 به گزارش جهان صنعت نیوز: براساس مصوبه شورای شهر تهران مبنی بر افزایش نرخ استفاده از حمل و نقلی شهر تهران، امروز محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از افزایش کرایه اتوبوس‌ها در پایتخت تا سقف ۳۵ درصد از اول اردیبهشت خبر داده و گفته است، به طور مثال اگر کرایه اتوبوس هزار تومان بوده بر اساس افزایش نرخ جدید نرخ کرایه ۱۲۵۰ تا ۱,۳۵۰ تومان خواهد شد که این میزان بر اساس طول خط در نظر گرفته می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: افزایش نرخ ۲۵ تا ۳۵ درصدی هم برای خطوط بی. آر. تی و هم برای بخش خصوصی بوده و کرایه اتوبوس‌های خصوصی کمی بیشتر از اتوبوس‌های بی آرتی است و هر خطی که پارسال کرایه مورد نظر را دریافت می‌کرده امسال بر اساس جداولی که به زودی منتشر می‌کنیم ۲۵ تا ۳۵ درصد بیشتر می‌شود.

پرداخت کرایه از طریق کارت بلیت در بخش خصوصی هزینه کمتری برای شهروندان خواهد داشت که تخفیف کارت بلیت در هیأت مدیره شرکت هفته آینده تصویب می‌شود.

فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران نیز درباره افزایش نرخ بلیت مترو در سال جاری اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای شهر تهران و ابلاغ فرمانداری نرخ بلیت مترو در پایتخت از اول اردیبهشت ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.

بنابر اعلام وی نرخ بلیط تک سفره ۲,۰۰۰ تومان خواهد شد.

نوبخت یادآور شد: با توجه به اینکه قیمت بلیط بر اساس پیمایش محاسبه می‌شود در حال تدوین جدولی برای تعیین نرخ بلیط هستیم، این نرخ به محض آماده شدن اعلام می‌شود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 180877
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا