نانوایان مجاز به فروش آرد نیستند/ کرونا از نان منتقل نمی شود به نانوایان اعتماد کنید

به گزارش جهان صنعت نیوز: با شیوع بیماری کرونا و افزایش محدودیت ها و همچنین نگرانی هایی که در سطح جامعه در زمینه راه های انتقال ویروس مطرح می شود شاهد افزایش تهیه نان خانگی هستیم تا علاوه بر کاهش استرس های روانی سلامت خانوارها نیز تضمین شود موضوعی که به نظر می رسد به دلیل آنچه کاهش سهمیه آراد و نگرانی نانوایی ها از تامین آرد مورد نیاز گفته می شود با چالش مواجه شده است . در این رابطه اتحادیه ناوایان از عدم هر گونه کمبودی در تهیه آرد خبر داده و معتقد است نگرانی در زمینه انتقال ویروس از مراکز تولید نان به واسطه پخت در دمای بالا وجود نداشته و اساسا نانوایی ها مجاز به فروش مستقل آراد نبوده و بهتر است مردم به این صنف اطمینان کنند.

بیژن نوروز مقدم رئیس اتحادیه نانوایان تهران به جهان صنعت نیوز گفت:  هیچ گونه کمبودی در تامین آرد نانوایی ها نداریم و روزانه هر نانوایی ۴۰۰ کیلو آرد دریافت و پخت می‌کند.

وی در خصوص پخت نان در خانه از سوی برخی مردم افزود: این اقدام خلاقانه مردم در راستای کمبود نان نیست بلکه بخاطر پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است  که کاملا بی دلیل است چرا که نان در گرمای ۲۵۰ درجه سانتیگراد در تنورپخت می‌شود و باعث از بین رفتن هرگونه ویروس و میکروبی می‌شود. 

مقدم در ادامه افزود:مردم باید با جدی گرفتن هشدارهای بهداشتی نان  خریداری شده از نانوایی‌ها را در دستمال‌های تمیزی قرار دهند که از خانه با خود آورده اند و بعد از به خانه بردن نان دستمال را با شستشو ضد عفونی کنند و نگران آلوده شدن نان بعد از پخت نباشند.

وی در خصوص امتناع نانواها از فروش آرد به مردم گفت: فروش آرد به صورت آزاد از نانوایی‌ها غیر قانونی است و نانوا مختار است برای رفاه حال مشتریان اقدام به فروش آرد در مقادیر مصارف خانگی کند نه بیشتر از آن،مردم نگران تهیه نان نباشند تمام نانوایی‌های تهران روزانه آرد سهمیه بندی شده خود را براساس برآوردهای کارشناسی شده تامین نیاز مردم دریافت می‌کنند.اقدام عده‌ای برای پخت نان در منزل بیشتر جنبه تفریحی دارد چرا که احتمال آلودگی نان در خانه هم وجود دارد پس بهتر است با رعایت موارد بهداشتی از ورود کرونا به حریم خانه پیشگیری کنیم ،نانی که در آتش پخته می‌شود پاک و مطهر است .

مقدم در ادامه با رعایت هشدارهای بهداشتی از سوی مردم در صفوف نانوایی افزود: مردم فاصله یک و نیم متری در صفوف را رعایت کنند و حتما از دستگاه کارتخوان برای پرداخت‌ها استفاده کنند و حتی الامکان از دست‌کش و ماسک استفاده کنند. اغلب نانواها در جهت کاهش تجمع مشتریان از آنها می‌خواهند تا در ساعات مختلف برای خرید نان مراجعه کنند و از تجمع در نانوایی‌ها بپرهیزند.

رئیس اتحادیه نانوایان تهران در خصوص تجهیز واحدهای نانوایی به دستگاه کارتخوان گفت: در جلسه امروز اتحادیه مقرر شد در راستای کمک به قطع زنجیره کرونا، بانک‌ها شرایط واگذاری دستگاه کارتخوان را به نانوایی ها تسهیل کنند.چنانچه پیشتر بانک‌ها شرایط سختی برای واگذاری دستگاه کارتخوان به واحدهای صنفی داشتند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 97184
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا