نامه‌ی اعضای تحریریه روزنامه شهروند به انجمن صنفی روزنامه نگاران تهران

به گزارش جهان صنعت نیوز:  در این نامه با اشاره به سخنان سرپرست جدید شهروند آمده است: سخنان اخیر مدیر مسئول جدید در جمع روزنامه‌نگاران تاکید بر این نکته داشت که ما مجبوریم برای کم کردن هزینه‌ها، دست به اصلاحات (هم مالی و هم نیروی انسانی) بزنیم. او دلیل تغییرات را تعارض منافع هلال احمر با روزنامه شهروند اعلام کرد چرا که هلال احمر در بخش‌های مختلفی با نهادها و سازمان‌ها در ارتباط است و نمی‌خواهد در رسانه‌اش کوچکترین انتقادی به کاستی‌ها در سایر بخش‌ها داشته باشد.و نکته اول و آخر در سخنانش این بود که در مجموعه هلال احمر هیچ مسوولی روزنامه شهروند را نمی‌خواهد و برای ماندنش تلاشی نخواهد کرد.

در بخش دیگری از این نامه قید شده است: ما، اعضای تحریریه روزنامه شهروند، هر چه در توان داشتیم به‌کار بستیم تا «شهروند» را، در مقام رسانه‌ای که در اندیشه رفع فقر و نابرابری است، زنده نگه داریم اما برآیند تمامی اتفاقات و اظهارنظرهای مسئولان هلال احمر به ما نشان داد که اراده‌ای بر حفظ این «رسانه» از سوی آنان وجود ندارد. همچنان که در نامه‌ رئیس هلال احمر به مدیرمسئولِ جدید نیز تلویحاً اعلام شده که این رسانه باید نقش روابط عمومی را ایفا کند.این تصمیم علاوه بر اینکه به نقش اثرگذار «شهروند» به‌عنوان یک رسانه اجتماعی پایان می‌دهد، باعث بیکاریِ تعدادی از نیروهای حرفه‌ای تحریریه و بخش‌های دیگر روزنامه نیز خواهد شد.

به نوشته‌ی امضا کنندگان این نامه «مرگ یک رسانه فقط به بیکاریِ روزنامه‌نگاران نخواهد انجامید. حذف صدای یک رسانه، آثار عمیقی بر جامعه و قدرت گرفتن رسانه‌های غیررسمی خواهد داشت که این را کارشناسان بارها هشدار داده‌اند.»

آنها از انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران درخواست کردند که در مقابل این اقدام نیز واکنش جدی نشان داده و برای حفظ این نهاد رسانه‌ای از توان‌شان بهره بگیرند.

امضاکنندگان این نامه عبارتند از : آرمین منتظری، امیرحسین احمدی،امیرحسین خواجوی،امین شول سیرجانی،امین فرج‌پور، راضیه زرگری، روشن نوروزی، زهرا جعفرزاده، سجاد خداکرمی، سعید اصغرزاده، سعیدغلامحسینی، سعیده اسلامیه، سُمیرا زمانی، سوگل دانایی، سیما فراهانی، شادی خوشکار، فاطمه علی اصغر، فروغ فکری، لیلا مهداد، مجتبی پارسا، مجتبی رحیمی، مریم رضاخواه، مریم نراقی، ملیحه محمودخواه، مهتاب جودکی، مهدی حسنی، مینا شهنی،الناز محمدی، نرگس جودکی، نسیم اعتمادی، نیره خادمی، یاسمن طاهریان،یزدان مرادی

اخبار برگزیده
شناسه : 127319
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا