میزان تسهیلات اعطایی برنامه تولید و اشتغال ۳۲.۹ هزار میلیارد ریال

به گزارش جهان صنعت نیوز:  براساس جداول آماری این وزارتخانه ، تعداد درخواست های ثبت نامی در دوره یاد شده بالغ بر پنج هزار و ۳۰۷ فقره بود که از این تعداد دو هزار و ۲۷۹ فقره برای اخذ ۱۷۲ هزار و ۹۸۹.۹ میلیارد ریال به بانک معرفی شدند.


بیشترین تعداد درخواست های تایید شده و تخصیص تسهیلات مربوط به استان اصفهان با ۴۸ فقره به میزان سه هزار و ۲۴۳ میلیارد ریال ثبت شده است.

بررسی آماری نشان می دهد که استان خراسان شمالی با تخصیص تسهیلات به یک فقره درخواست و اعطای ۳۰۰ میلیارد ریال از نظر تعداد کمترین میزان را در این دوره بین استانها داشته است.

همچنین استان چهارمحال وبختیاری با ۶ فقره درخواست و اعطای ۴۰.۸ میلیارد ریال کمترین سهم از نظر تسهیلات تخصیصی در بین استانها به خود اختصاص داد.

علاوه براین آمارهای مورد بررسی گویای آن است که از مجموع پنج هزار و ۳۰۷ فقره درخواست ثبت شده، تعداد دو هزار و ۲۷۹ فقره به بانک معرفی شدند که در واقع سهم ۴۲.۹ درصد را نشان می دهد.

آمار وزارت صنعت نشان می دهد که از دو هزار و ۲۷۹ فقره معرفی شده برای دریافت تسهیلات ۵۵۳ فقره موفق به اخذ تسهیلات شدند که تایید ۲۴.۲ درصدی را در این زمینه نشان می دهد، از مجموع ۱۷۲ هزار و ۹۸۹.۹ میلیارد ریال درخواست تسهیلات، سیستم بانکی به میزان ۳۲ هزار و ۹۳۸ میلیارد ریال اختصاص داد که برابر با ۱۹ درصد تسهیلات مورد درخواست است.

محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور چهارم فروردین ماه جاری  از وجود حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان معادل ۱۸ تا ۲۰ میلیارد دلار منابع بالفعل برای تحقق سیاست «جهش تولید» خبر داد.

به گزارش سازمان برنامه و بودجه، وی در دومین جلسه ستاد برنامه‌ریزی و راهبری «جهش تولید» که با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف در این سازمان برگزار شد، افزود: ۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی، ۴۰ هزار میلیارد تومان منابع مختلف موجود در بودجه و همچنین سرمایه گذاری ۱۰۰ هزار میلیاردی شرکتهای دولتی بخشی از منابع قابل استفاده در چارچوب حمایت از پروژه‌هایی است که در ارتباط با «جهش تولید» اولویت‌بندی خواهند شد.

رییس ستاد برنامه ریزی و راهبری جهش تولید گفت: این منابع ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی جدای از منابعی است که می‌توان بوسیله سیستم بانکی و همچنین آورده بخش خصوصی در ارتباط با تحقق برنامه‌های جهش تولید استفاده کرد.   

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 96361
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا