موفقیت در مبارزه با کرونا مرهون حمایت مردم است

به گزارش جهان صنعت نیوز:  حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا افزود: تشکر ویژه ای را از مردم داشته باشم که از آغاز بروز  موارد ابتلا  ویروس کرونا همکاری بسیار خوبی را با ستاد ملی کرونا داشته و امروز هم دارند.


وی ادامه داد: ما در مراحل مختلف، فاصله‌گذاری های اجتماعی را مدنظر قرار دادیم و در هر مرحله‌ای مردم حمایت کردند.

رییس جمهوری افزود:  زمانی گفتیم از هر شهری می خواهید خارج شوید حتما باید کنترل و غربالگری شوید اگر علامتی نداشتید به سفر ادامه دهید وگرنه باید به مبدا خود برگردید که مردم همکاری کردند. در مرحله دوم که گفتیم مردم از استان های خود جز موارد ضروری به استان های دیگر سفر نکنند و افراد مسافری که از موطن خود خارج شدند سریعتر به وطن اصلی خود برگردند که مردم باز هم حمایت کردند.

روحانی به اشاره به مصوبات جلسه امروز ستاد مقابله با کرونا گفت: اگر کسی از ابتلای به این ویروس آگاه شد حتما با الزام خودش را باید قرنطینه کنند و اگر حال وی وخیم است به بیمارستان مراجعه کند اگر شرایط بیماری وی خفیف تر است باید خود را قرنطینه کند و از منزل خارج نشود.

رییس جمهوری افزود: شاید ۸۰ درصد مردم به بیماری مبتلا باشند و علامت آن چنانی نداشته باشند اما در عین حال می توانند ناقل باشند و ویروس را به دیگران منتقل کنند اگر می توانند در منزل امکانات قرنطینه در یک اتاق را فراهم کنند، انجام دهند اگر ندارند و حالشان وخیم است در بیمارستان درمان خود را ادامه دهند. اما اگر بیماری خفیف است در نقاهتگاهی که در شهر است بروند خود را معرفی کنند و برای مدت ۱۰ تا ۱۵ روز به عنوان قرنطینه استراحت کنند.

روحانی تصریح کرد: اگر کسی بعد از اینکه به او اعلام شود که جواب ازمایش او مثبت است و او مراعات نکند و در جمعی برود به عنوان فردی که مرتکب خلاف شده است  و مقررات کشور را نقض کرده و به دیگران ضرر زده است مشمول قانون و مجازات می شود و با او برخورد می شود.

رییس جمهوری گفت: اگر دولت، دستگاه اجرایی و نیری انتظامی و ضابطین متوجه شدند فرد بیماری تخلف کرده و در جامعه حاضر شده است با او برخورد می کنند و  در قوه قضاییه می تواند مورد محاکمه قرار بگیرد

روحانی با تاکید بر لزوم رعایت مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا افزود : مردم اگر تسهیلاتی می خواهند و در منزل امکان قرنطینه ندارند می توانند به نقاهتگاه ها مراجعه کنند 

ادامه دارد …

 

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 97404
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا