معلمان و دانش‌آموزان دارای بیماری‌ زمینه‌ای در مدارس حاضر نشوند

به گزارش جهان صنعت نیوز:  احمد ناصری روز پنجشنبه اظهارداشت: مدارس ابتدایی، متوسطه اول و دوم به جز مدارس استثنایی، پیش‌دبستانی، مدارس روستا مرکزی و مدارس شبانه‌روزی دارای خوابگاه برای رفع اشکال و ارائه خدمات آموزشی به دانش‌‍‌آموزانی که نتوانسته‌اند از خدمات آموزش غیرحضوری بهره‌مند شوند، دایر خواهد شد.

او افزود: حضور دانش‌آموزان در مدرسه اجباری نبوده و تنها برای رفع اشکال و سوال از معلمان می‌توانند به مدرسه مراجعه کنند و همچنان آموزش از طریق فضای مجازی و شبکه ملی شاد و صدا و سیما ادامه خواهد داشت.

وی گفت: ضدعفونی و گندزدایی تمام سطوح دارای امکان تماس زیاد در مدرسه بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی در نظر گرفته شده است.

ناصری به دانش‌آموزان توصیه کرد وسایل شخصی مانند ماسک و دستکش و لیوان به همراه داشته باشند.

او همچنین افزود: برنامه صبحگاه، اردوها، مسابقات،گردهمایی،کلاس‌های فوق برنامه،جلسات و دیگر رویدادهایی که موجب تجمع و ازدحام می‌شود، تا اطلاع ثانوی برگزار نمی‌شود.

وی تشریح‌کرد: به مدیران مدارس توصیه شده فاصله‌گذاری مناسب برای صندلی‌ها در کلاس‌های درس و سالن‌های مدارس در نظر گرفته و از فضای کلاس‌ها به نحو مطلوب استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: در مدارسی که با محدودیت زیرساخت و فضای مناسب مواجه هستند توصیه شده تا ساعات مدرسه کوتاه‌تر شده به نحوی که برای هر پایه سه روز در هفته کلاس‌ها دایر شود.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 107086
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا