معافیت های مالیاتی گسترده برای مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی

جهان صنعت نیوز: حمیدرضا شهرکی ثانوی مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، در این باره می گوید: تجهیز شبکه راه‌های کشور به مجتمع‌های خدماتی رفاهی ، تیر پارک‌ها، توزیع و پراکنش متناسب آن‌ها میان مبادی و مقاصد سفرها، همچنین ترغیب و تشویق بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در توسعه این اماکن، فراخوان جذب سرمایه‌گذار درسال گذشته و سال جاری چه در سطح ملی و چه در قالب استانی برگزار شد و اکنون آماده هستیم با ارائه معافیت های گسترده بصورت جهادی در این زمینه تحول مهمی ایجاد کنیم.

به گفته وی در این زمینه اقداماتی برای  تسریع در انجام فرآیند صدور موافقت اصولی و اخذ استعلام ها لازم توسط سرمایه گذار، مجموعه اقدامات، حمایت ها و تسهیلات نیز در قالب قوانین و مقررات و دستورالعمل‌ها در نظر گرفته شده است.

معافیت از پرداخت هزینه تغییر کاربری اراضی

شهرکی ثانوی، عمده‌ترین این تسهیلات را کمک مالی به احداث راه‌های دسترسی مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی در بزرگراه‌ها، آزادراه‌ها، راه‌های اصلی و فرعی، ساخت و نصب تابلو راهنما و اطلاع‌رسانی مجتمع‌های خدماتی رفاهی و تیرپارک‌ها در طول محور راه‌ها، معاف شدن مجتمع‌های خدماتی – رفاهی بین‌راهی از پرداخت هزینه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، اعلام کرد.

وی گفت: تخصیص و واگذاری اراضی ملی و منابع طبیعی به متقاضیان احداث مجتمع‌های خدماتی – رفاهی بین‌راهی، تیرپارک‌ها، شهرک‌های حمل و نقل و پایانه‌های عمومی بار دارای موافقت اصولی از این سازمان، برابر آیین‌نامه حد نصاب اراضی قابل واگذاری به فعالیت‌های مختلف در خارج از حریم شهر و روستا، صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به سایر حمایت‌های بخش دولتی از سرمایه‌گذاران، اظهار داشت: شمولیت مجتمع‌های خدماتی – رفاهی از معافیت‌های مالیاتی مندرج در ماده ۳۱ «قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور» از تاریخ صدور پروانه بهره‌برداری تا ۵ سال و برای مناطق کمتر توسعه‌یافته به مدت ۱۰ سال با نرخ صفر مشمول مالیات از دیگر بندهای حمایتی است.

معافیت ۸۰ درصدی

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری همچنین از ارائه معافیت ۸۰ درصدی از پرداخت تعرفه صدور موافقت اصولی در کلیه راه‌های ارتباطی کشور (به غیر از آزادراه‌ها) که در فاصله ۵۰ کیلومتری درخواست متقاضیان سرمایه گذاری هیچ گونه موافقت اصولی صادر نشده باشد خبر داد. همچنین ارائه معافیت ۸۰ درصدی پرداخت تعرفه صدور و یا تمدید پروانه بهره‌برداری در محورهای فرعی و مناطق محروم از جمله کمک‌های مالی به سرمایه‌گذاران است.

وی افزود: علاوه بر تسهیلات یادشده، پیگیری پرداخت تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال۹۸  کشور و همچنین واگذاری مالکیت عرصه اراضی منابع ملی به مجتمع های خدماتی – رفاهی و تیرپارک ها در راستای ماده ۴۵ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور ، از سوی دولت فراهم شده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهمسکن
شناسه : 44633
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا