مصرف برق باز هم رکورد شکست

به گزارش جهان صنعت نیوز:  تازه‌ ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می‌دهد مصرف برق روز ۱۳ خرداد ماه امسال به ۵۳ هزار و هفت مگاوات رسید و این در حالی است که شاخص جهانی به دلیل گسترش بیماری کرونا کاهش یافته و حتی از مصرف معمول هم کمتر شده است.

میزان مصرف برق روز گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال که ۴۸ هزار و ۵۱ مگاوات بود رشد چهار هزار و ۹۵۶ رقمی را به همراه داشته است.

مشترکان با استفاده از دور کند کولرهای آبی و نیز تنظیم درجه کولرهای گازی بر روی دمای ۲۴ درجه می‌توانند به کاهش مصرف برق کمک کنند. استفاده از نور طبیعی روز و خاموش کردن لامپ‌ها در محل‌های بلا استفاده از دیگر راهکارهای کاهش مصرف است.

براساس این گزارش، میزان ذخیره نیروگاه‌ها روز گذشته کاهش یافته و به رقم ۶۹۹ مگاوات رسید. مصرف برق صنایع نیز روز گذشته افزایش چشمگیری یافت و به رقم پنج هزار و ۴۶ مگاوات رسید در حالی که در ۲ ماه اخیر میزان مصرف این بخش حدود چهار هزار مگاوات بوده است.

میزان برق تولید شده از منابع تجدیدپذیر هم به رقم چهار و ۱۷۱ مگاوات افزایش یافت.

«مصطفی رجبی مشهدی»  سخنگوی صنعت برق چندی پیش در این خصوص گفته بود که روند مصرف برق ایران بر خلاف روند جهانی شده و در حالی که جهان شاهد کاهش مصرف است در کشورمان شاهد افزایش روز افزون آن هستیم که تداوم آن مشکلاتی به همراه خواهد داشت.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 111791
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا