مشکل کمبود روغن در بازار تهران رفع می‌شود

به گزارش جهان صنعت نیوز: «یدالله صادقی» روز شنبه افزود: مشکل روغن نباتی مصرفی خانواده‌ها و واحدهای صنعتی مانند صنف قنادان در استان تهران با توجه به ورود بیش از هشت هزار تن روغن خام به چرخه تولید و توزیع و تبدیل آن به روغن نیمه‌خام در چند روز آینده در این استان رفع می‌شود.

وی ادامه داد: «شرکت بازرگانی دولتی ایران» با همکاری «انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران» روغن خام را تهیه کرده‌ و آن را برای تبدیل به روغن نیمه‌خام در اختیار کارخانه‌های مجاز قرار داده‌ است و اولویت پخش با فروشگاه‌های زنجیره‌ای مجاز با قیمت مصوب دولتی است.

«صادقی» با بیان اینکه پنج کارخانه روند تبدیل روغن‌خام به روغن نیمه‌خام در استان تهران را انجام می‌دهد، افزود: شبکه تولید و توزیع این کالا در استان زیر نظر بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان انجام می‌شود و با متخلفان به صورت جدی برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اضافه کرد: با ورود روغن از بنادر جنوبی به استان تهران، این کالا به اندازه کافی در کارخانه‌های استان به صورت یکنواخت تولید و توزیع می‌شود و در چند روز آینده مشکل تهیه روغن نباتی برای خانوار و صنایعی که از این محصول استفاده می‌کنند، حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمام کالاهایی که به صورت کارخانه‌ای تولید می‌شود یک قیمت مصوب دارد، اظهار داشت: بازرسان این سازمان با هر فروشگاهی که نسبت به فروش کالا با قیمت بالاتر از قیمت درج شده روی آن اقدام کند، به صورت جدی برخورد خواهند کرد. 

صادقی ادامه داد: قیمت روغن جامد ‌۱۶ کیلوگرمی در ماه‌های گذشته با توجه به برند آن تقریبا بین ۱۷۰ تا ۱۹۰ هزار تومان به فروش می‌رسید اما امروزه این کالا در بازار با قیمت ۵۰۰ هزار تومان برای هر روغن ۱۶ کیلوگرم حلبی به فروش می‌رسد که ستاد تنظیم بازرا باید در مورد کاهش یا تثبیت قیمت آن تصمیم گیرد.

طی یک هفته اخیر روغن نباتی در بازار تهران با کمبود مواجه شد که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران برای برطرف کردن این مشکل بیش از هشت هزار تن روغن نباتی وارد استان کرد که طی چند روز آینده برای مصرف خانواده‌ها و واحدهای صنعتی در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 149024
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا