مشکل قطعی برق ۲۸ روستای زلزله دیده برطرف شد

جهان صنعت نیوز: به گزارش روز جمعه پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، «میثم جعفرزاده» درباره آخرین وضعیت آب و برق مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان‌شرقی افزود: در حال حاضر بخشی از شبکه فشار ضعیف دو روستای ورنکش و الله حق از مدار خارج شده که تیم‌های عملیاتی با رعایت مسائل ایمنی در حال رفع مشکل رخ داده هستند.
 
وی اظهارداشت: در این حادثه دو روستا نیز با قطعی آب مواجه شده بودند که با تلاش تیم‌های عملیاتی در حال حاضر شرایط تامین آب مورد نیاز برای این مناطق پایدار می‌باشد و با توجه به برپایی کمپ های اضطراری در بعضی از نقاط، آبرسانی سیار نیز در حال انجام است.


به گفته جعفرزاده ، نزدیکترین سد به کانون زلزله، سد اردبیل یامچی در فاصله ۵۵ کیومتری منطقه است که با توجه به آماده باش صادره، بازدیدهای فنی انجام شده و خوشبختانه مشکلی در این سازه وجود ندارد.

وی افزود: در حال حاضر نیز تمامی تیم‌های عملیاتی در منطقه در حال آماده‌ باش هستند.

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد امروز (جمعه) حوالی ترک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران این زلزله در عمق ۸ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.  این زمین لرزه استان‌های آذربایجان غربی، گیلان، ‌ زنجان و اردبیل را نیز لرزاند.

تاکنون ۶ نفر بر اثر این زمین لرزه جان خود را از دست داده اند و بیش از ۳۰۰ نفر مصدوم شده اند که ۲۲ نفر از مصدومان بستری و مابقی به صورت سرپایی مداوا شدند.

از ۸۰ روستای زلزله زده در منطقه تاکنون ۷۸ روستا ارزیابی شده اند و کار اسکان اضطراری در منطقه نیز آغاز شده است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 59145
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا