مشکل قطعی آب ۶۵۰۰ خانوار روستایی استان گیلان حل شد

به گزارش جهان صنعت نیوز: به گزارش روز چهارشنبه وزارت نیرو «میثم جعفرزاده» پیرامون آخرین وضعیت شبکه‌های برق و آب در استان گیلان افزود: در ابتدای حادثه، ۱۹ پست فوق توزیع استان گیلان از مدار خارج شد که اکنون ۱۱ پست فوق توزیع برق وارد مدار شده و تنها یک پست انتقال ۲۳۰ کیلوولت و هشت پست‌ فوق توزیع خارج از مدار است.

 بارش برف از یکشنبه شب ( بیستم بهمن ماه جاری) در گیلان آغاز و تا عصر سه شنبه نیز ادامه داشت، ارتفاع برف در مناطق جلگه ای و شهرهای شرقی و مرکزی استان بین ۵۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در ارتفاعات این استان تا دو متر رسید.

به گفته جعفر زاده، حدود ۳۰ درصد خاموشی ها در استان،  ناشی از خروج فیدرهای برق بود و با اشاره به اینکه مجموع فیدرهای استان ۳۸۰ عدد است، گفت: تعداد فیدرهای ۲۰ کیلوولت خارج از مدار در ابتدا ۱۶۸ فیدر بوده که این عدد با تلاش‌های صورت‌گرفته در زمان حاضر به ۱۲۳ فیدر بدون برق کاهش یافته است.

«فیدر عبارت است از مجموعه‌ای از وسایل قطع و وصل با ولتاژ اسمی معین که برای دریافت برق از بالادست سیستم برق رسانی و تحویل آن به پایین دست سیستم تعبیه می‌ شود.»

 مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو، شهرهای متاثر از قطع فیدر را شامل املش، لاهیجان، آستانه، سیاهکل، کلاچای، لنگرود و رحیم‌آباد دانست و تعداد روستاهای بی‌برق را ۲۸۰ روستا اعلام کرد.

جعفرزاده در رابطه با حل مشکل روستاهای بدون آب استان نیز گفت: در ابتدای حادثه ۵۵ روستا دچار قطعی آب شد که با تلاش گروه‌های عملیاتی، مشکل قطعی آب در ۱۹ روستای استان گیلان حل شده است.

‌سید محسن حسینی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب  شهری گیلان دیروز (سه شنبه ) از قطع آب شامیدنی ۱۲ هزار مشترک ساکن ۵۰ منطقه شهری گیلان به علت بارش  شدید برف خبر داد.  
 به گفته حسینی، بیشترین قطع آب آشامیدنی  مربوط به مناطق  فومن ،  ماسال، لنگرود ،  صومعه سرا و رحیم آباد  است.
وی با بیان اینکه با وصل شدن برق مشکل قطعی آب بیشتر مشترکان حل خواهد شد، گفت: ۶۱ اکیپ امدادی در تلاش اند تا آب آشامیدنی ۱۲ هزار مشترک را هر چه زودتر وصل کنند.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 88506
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا