مشخصه وزیر پیشنهادی برای وزارت صنعت تشکل‌گرایی است

به گزارش جهان صنعت نیوز: «محمد رضا بهرامن» گفت: حضور چندین ساله وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن وتجارت در ارکان مختلف حوزه تجارت و سابقه او در بدنه تشکل‌های بخش خصوصی به عنوان برخی از وجوه برتر وی برای تصدی وزارت صنعت محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: مدرس خیابانی از ابتدای پذیرش مسوولیت سرپرستی وزارتخانه صنعت،‌معدن و تجارت، بلافاصله در نخستین جلسات خود انجمن‌های بخش خصوصی را با هدف بررسی مشکلات و چاره‌اندیشی حوزه های مختلف تولید به مشاوره و همفکری فراخواند.

رییس خانه معدن ایران تصریح کرد: تعامل سازنده دولت با بخش خصوصی عامل موفقیت مدیران دولتی به حساب می‌آید و تفکر وزیر پیشنهادی برای وزارت صنعت، سیاست‌گذاری برپایه هم اندیشی با بخش خصوصی است.

وی افزود: رکن اصلی وزارت صنعت باید متکی به کسب آرای فعالان این عرصه و دست اندرکاران تولید باشد و با این ویژگی که تاکنون از مدرس خیابانی مشاهده شده، انتخاب رییس جمهوری مورد پشتیبانی دست‌اندرکاران این بخش است.

عضو شورای عالی معادن اضافه کرد: اکنون برنامه‌های کارشناسی شده بخش معدن و صنایع معدنی در فضایی سازنده بین دولت و بخش خصوصی دنبال می‌شود و تحقق اهداف بهره‌گیری از دیدگاه فعالان بخش خصوصی را ضروری می‌سازد.

وی ابراز امیدواری کرد: مجلس شورای اسلامی با رای اعتماد به وزیر پیشنهادی زمینه ساز تداوم و اجرای برنامه‌های بخش صنعت، معدن و تجارت باشد و در فرصت باقیمانده، برنامه‌ها شتاب بگیرد.

 حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهور در بیست و دوم اردیبهشت ماه امسال با صدور حکمی حسین مدرس خیابانی را به عنوان سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب کرد.

برابر متن حکم رییس جمهوری به مدرس خیابانی آمده، براساس اصل ۱۳۵ قانون اساسی و با عنایت به مراتب تعهد و سوابق مدیریتی ارزشمندتان در حوزه صنعت و بازرگانی، به موجب این حکم جناب‌عالی را به سرپرستی «وزارت صنعت، معدن و تجارت» منصوب می‌نمایم.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 128985
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا