مذاکره به اندازه کافی انجام شده و زمان تصمیم گیری کشورها فرا رسیده است

به گزارش جهان صنعت نیوز: سید عباس عراقچی با اشاره به نشست روز یکشنبه خود با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: فرصت مجددی پیدا شد تا در کمیسیون امنیت ملی حضور پیدا کنم و درباره آخرین وضعیت مذاکرات وین، مباحث مطرح در تهران، نظرات و پیشنهادات با نمایندگان کمیسیون صحبت کنم.


جلسات با نمایندگان به پدید آمدن تفاهم و اجماع ملی کمک می‌کند

عراقچی در ادامه یادآور شد: تعامل بسیار خوبی امروز صورت گرفت البته این مراودات از قبل هم وجود داشت و با نمایندگان تبادل نظر داشتیم. امروز هم برخی از نمایندگان پیشنهادات خوبی مطرح کردند، بعضا سوالتی داشتند که پاسخ داده شد. این جلسات به پدید آمدن تفاهم و اجماع ملی کمک می‌کند.

وی در ادامه درباره نتایج مذاکرات وین، اظهار کرد: تاکنون ۶ دور مذاکرات با ۴+۱ انجام گرفته است و تقریبا به مراحل پایانی نزدیک شدیم، یک سری مسائل باقی مانده که مذاکره درباره آنها به اندازه کافی صورت گرفته است و زمان تصمیم گیری کشورها فرا رسیده است.

ایران تصمیم سخت خود را گرفته است/ طرف‌های مقابل برای احیا مجدد برجام به جمع بندی برسند

عراقچی افزود: جمهوری اسلامی ایران قبلا تصمیمات سخت خود را گرفته است؛ زمانی که ایالات متحده آمریکا از برجام خارج شد و ایران تصمیم گرفت در برجام بماند، تصمیم بزرگ و سخت ایران بود که منجر به حفظ برجام تا الان شده است. در حال حاضر نوبت طرف‌های مقابل است و با توجه به مذاکراتی که داشتیم باید تصمیم بگیرند و در مورد احیا مجدد برجام به جمع‌بندی برسند تا توافق حاصل شود.

مذاکره کننده ارشد کشورمان در وین تاکید کرد: زمان تصمیم‌گیری برای همه طرف‌های برجام است و کشورهای مقابل باید تصمیمات سخت خود را بگیرند.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 199295
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا