مدیریت واردات و حمایت از ساخت داخل، مهمترین رویکرد وزارت صنعت

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «مهدی صادقی نیارکی» در نشست شورای مدیران معاونت امور صنایع وزارتخانه به تحلیل چگونگی اجرای مدیریت واردات در بخش های مختلف صنعتی پرداخت و افزود: فهرستی از محصولات وارداتی که قابلیت ساخت با کیفیت و کمیت مناسب در کشور را دارند، احصاء و بر اساس آن اصلاح و بازنگری در تعرفه‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه‌داد: از سال گذشته تاکنون بیش از دو هزار ردیف تعرفه در راستای حمایت از تولید داخلی ممنوع شده و تولید این محصولات وارداتی توسط صنعتگران داخلی انجام شده است.

صادقی نیارکی، در ادامه کاهش ارزبری را از دیگر سیاست‌های مورد تاکید این وزارتخانه عنوان کرد و ادامه‌داد: با تمرکز بر تولید محصولات وارداتی که توانمندی و دانش آن در داخل کشور وجود دارد، علاوه بر توسعه ظرفیت تولید وایجاد اشتغال، میزان ارزبری برای واردات محصولات نهایی روند کاهشی خواهد گرفت.

معاون امور صنایع وزارت صنعت همچنین از شناسایی نیازهای وارداتی به تفکیک صنایع خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز صنعت به تفکیک داخلی و خارجی در اولویت دفاتر تخصصی بوده و در تلاشیم مواد اولیه با بیشترین سرعت در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 116111
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا