مدیرعامل راه آهن: مصمم هستیم به خودکفایی واقعی در صنعت ریلی برسیم

به گزارش جهان صنعت نیوز:   «سعید رسولی» امروز یکشنبه ٢٠ مهرماه در مراسم افتتاح نمایشگاه دائمی خودکفایی صنعت ریلی که در ایستگاه راه آهن تهران در حال برگزاری است، گفت:راه اهن ایران امروز بیش از١١ هزارو۶٠٠ کیلومتر خطوط اصلی دارد و ٢۶٠ هزار واگن باری داریم که در راستای سیاست‌های اصلی ۴۴ به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی ادامه داد: هزار و ٧٠٠ دستگاه واگن مسافری و ٩٠٠ دستگاه لوکوموتیو نیز جزو سرمایه‌های راه آهن ایران است که به دلیل عدم تکمیل شبکه مویرگی و عدم اتصال ریل به مراکز بار با بهره‌وری کمتری در حال خدمت رسانی است.

رسولی ادامه داد: اگر بخواهیم به جایگاه مطلوب در حمل و نقل ریلی برسیم اقدامات گسترده ای باید انجام دهیم؛ توسعه صنعت ریلی با نظر مثبت رهبر و حمایتی که ایشان از توسعه ریلی دارند امکان پذیر است.

معاون وزیر راه با بیان اینکه ایران با یک تهدید و تحریم زمینگیر نمی شود گفت: ظرفیت های مالی و فنی در داخل وجود دارد و با همکاری وزارت دفاع امکان تکمیل در بخش زیر ساخت، ناوگان، علائم سیگنالی و ساخت قطعات وجود دارد.

رسولی تصریح کرد: زمینه و بستر خوبی در صنایع دفاع وجود دارد که می تواند برای همکاری با راه آهن ایران ثمربخش باشد.

وی به بارگذاری سامانه جدید اطلاع از قطعات ساخت داخل اشاره کرد و گفت: تمامی قطعات ساخت داخل در این سامانه با نام تولید کننده بارگذاری شده که توقع داریم بهانه ای برای واردات ان وجود نداشته باشد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 144277
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا