محسنی‌اژه‌ای: بهره‌برداری‌های خاص و مقطعی از مردم کار ناپسندی است

به گزارش جهان صنعت نیوز:   محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه از دوران جوانی و بیش از ۵۰ سال است که اعتقاد دارم توده مردم مسائل را به خوبی متوجه می‌شوند و درک می‌کنند و اگر صادقانه واقعیت‌ها را با مردم در میان بگذاریم اعتماد آنها را جلب می‌کنیم، گفت: بهره‌برداری‌های خاص و مقطعی از مردم کار ناپسندی است و اگر مردم احساس کنند ظاهرسازی می‌کنیم و حرف‌های خوب را برای رسیدن به اهداف و اغراض سیاسی بیان می‌کنیم سخن ما را نمی‌پذیرند.

رییس قوه‌قضاییه افزود: رسانه می‌تواند به مردم آگاهی دهد تا حقوق خود و راه استیفای حق را به خوبی بشناسد، تا هم به آنها تعدی نشود و هم آنکه بدانند اگر تعدی کنند، چه عواقبی دارد.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه در این شرایط به شدت نیاز به فهم مشترک در موضوعات مختلف داریم گفت: اگر بین رسانه و دستگاه‌های مختلف مانند قوه قضاییه، دولت و مجلس فهم مشترکی نسبت به مسائل و موضوعات وجود داشته باشد، هر کسی به درستی می‌تواند نقش خود را ایفا کند.

محسنی‌اژه‌ای همچنین با اشاره به موضوع رسانه آزاد و آزادی رسانه گفت: نقد در قانون مطبوعات تعریف شده، اما برخی موارد که مطرح می‌شود مصداق تخریب و حتی توهین است که باید با یک مرزبندی دقیق و شفاف، حساب آنها را از نقد سازنده جدا کنیم.

وی در پایان سخنان خود تشکیل «شورای حل‌اختلاف رسانه‌ها» با حضور افراد آشنا به مسائل رسانه و مسائل حقوقی و مصالح کشور را تدبیری خوب برای رسیدگی به برخی دعاوی علیه رسانه‌ها دانست و تاکید کرد در صورت نیاز و برای تسریع و تسهیل رسیدگی‌ها می‌توان این شورا را با تشکیل شعب دیگری توسعه داد.

سخنان مسوولان و مدیران رسانه‌ای کشور در دیدار با رییس قوه قضاییه

در این نشست، مدیران مسوول رسانه‌های کشور که با رییس جدید قوه قضاییه دیدار کردند به بیان طرح‌ها و نظرات خود پرداختند. محمدرضا سعدی، مدیرمسوول روزنامه «جهان‌صنعت» در این نشست ضمن تقدیر از اقدامات دستگاه قضایی در زمینه رفع موانع تولید، گفت: تشکیل پرونده‌های اقتصادی و تولیدی باید بر اساس راستی‌آزمایی اولیه اطلاعاتی باشد که به دست بازپرس می‌رسد چرا که ممکن است برخی پرونده‌ها به خاطر تغییر قوانین و مقررات در زمره تخلفات قرار گرفته باشند.

وی اضافه کرد تقاضا داریم که قوه قضاییه در جریان رسیدگی به پرونده‌های تولیدکنندگان، با عنایت به سوابق آنها در حوزه کارآفرینی و حمایت از اشتغال، نهایت رافت اسلامی را از خود نشان دهد.

گفتنی است، مدیران‌مسوول سایر رسانه‌های کشور از جمله بهزادی مدیرمسوول روزنامه اعتماد، گنجی مدیرمسوول روزنامه جوان، متقیان مدیرعامل خبرگزاری ایسنا، شفیعیان مدیرمسوول انصاف‌نیوز، قلی‌زاده مدیرعامل خبرگزاری تسنیم، قوچانی مدیرمسوول روزنامه سازندگی، عابدینی قائم مقام خبرگزاری صداوسیما، محمدی سردبیر سایت خبری عصرایران، احدیان مدیرمسوول روزنامه خراسان، حیدری مدیرعامل خبرگزاری ایلنا، تالی مدیرکل اخبار رادیو، حیدری مدیرمسوول سایت خبری رویداد ۲۴، وکیلی مدیرمسوول روزنامه ابتکار، وثوق مدیرکل اخبار سیما و حجت‌الاسلام دعایی مدیرمسوول روزنامه اطلاعات در این نشست حضور داشتند.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 204128
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا