مجوزهای قانونی معادن تا پایان خرداد تمدید شد

به گزارش جهان صنعت نیوز: داریوش اسماعیلی امروز (چهارشنبه) در ابلاغیه خود که در آن سازمان مناطق آزاد چابهار، قشم، ارس و ماکو را مخاطب قرار داده است، خاطر نشان ساخته دارندگان و متقاضیان مجوزهای معدنی تا پایان خرداد ماه ۱۳۹۹ فرصت دارند در ارتباط با مجوزهای قانونی معادن اقدام لازم را به عمل آورند.

بر اساس این ابلاغیه مهلتهای قانونی موجود در مراحل کاری درخواست های صدور پروانه اکتشاف جاری (شامل مراحل ماده ۲۴ قانون معادن ، پرداخت تبصره های ۲ و ۳ ماده ۶ قانون معادن، ارایه طرح اکتشاف، معرفی مسوول فنی و …).

علاوه بر این مهلت‌های قانونی موجود در امور مربوط به پروانه های اکتشاف (شامل مراحل تمدید، انتقال، ارایه گزارش پایان اکتشاف و اصلاحیه آن ، …) و همچنین خودداری از ابطال آنها.

همچنین مهلت های قانونی موجود در صدور و تمدید پروانه های بهره برداری تا تکمیل فرایند در خصوص متقاضیانی که موفق به تکمیل فرایند نشده اند مشروط به رعایت مقررات .

تمدید مهلت مجوزهای برداشت معتبر که دارنده مجوز به دلایل یاد شده موفق به حمل سقف تناژ مجوز برداشت در مهلت مجوز برداشت نشده اند.

علاوه بر این ارایه مهلت به بهره برداران معادن برای انجام تعهدات مربوط به رفع نواقص ایمنی و فنی.

انجام طرح بازرسی فنی و ارزیابی وضعیت ایمنی معادن منتخب آن استان و ابلاغ نتایج به بهره برداران معادن.

اعتبار پروانه های اشتغال اعضای سازمان نظام مهندسی معدن که تاپایان امسال معتبر بوده اند.

جلسات بررسی صلاحیت دارندگان پروانه اشتغال نظام مهندسی معدن هم مشمول قید زمانی این ابلاغیه شده اند.

آمارها حاکی است در سطح کشور حدود پنج هزار و ۵۰۰ معدن فعال وجود دارد که سالیانه بطور متوسط ۴۰۰ میلیون تن مواد معدنی از آنها استخراج میشود که ۶۰ تا ۶۵ درصد آنها مصالح ساختمانی است.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانصنعت و معدن
شناسه : 95596
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا