مجلس گرانی نرخ بلیت هواپیما را پیگیری می‌کند

به گزارش جهان صنعت نیوز: مجتبی یوسفی با انتقاد از گرانی شدید بلیت هواپیما اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که متأسفانه در این دولت می‌بینیم، بی‌برنامگی در حوزه اقتصادی است و دولت به جای آنکه فرآیندها را اصلاح کند تا هزینه‌ها کاهش یابد، کوتاه‌ترین و سریع‌ترین راه در این زمینه را انتخاب می‌کند که آن گرانی است.

وی بیان کرد: گران کردن کالاها و خدمات گوناگون سیاستی است که متأسفانه در این دولت می‌بینیم و آنان حل مشکلات را گویا گرفتن پول از مردم می‌دانند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در حوزه حمل و نقل هوایی اشکالات ساختاری داریم، تصریح کرد: در دوران وزارت وزیر سابق راه و شهرسازی طرحی مطرح شد مبنی بر اینکه قیمت بلیت هواپیما آزاد و شناور شود؛ یعنی آنان معتقد بودند که قیمت‌ها باید بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی افزود: اینکه قیمت‌ها بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شود، مورد توافق همه است اما این مقدمه مورد توجه قرار نگرفت که طرح آزادسازی و شناورسازی بلیت هواپیما در کشوری به خوبی نتیجه می‌دهد که ایرلاین‌های بسیار زیاد و متنوعی دارد.

وی گفت: برای مثال برخی از کشورها ۳۰ ایرلاین دارند و مشتری خودش بر اساس خدماتی که آن ایرلاین‌ها ارائه می‌دهند، ایرلاین مورد نظر را انتخاب می‌کند اما در ایران این تنوع وجود ندارد و حتی بعضاً نمایندگان مجلس هم نمی‌توانند بلیت هواپیما تهیه کنند.

یوسفی متذکر شد: درواقع قیمت بلیت هواپیما در زمان فعالیت وزیر سابق راه و شهرسازی شناور شد، این اقدام را به اسم «چارتر کردن» عملیاتی کردند، در حال حاضر هم هیچ کنترلی بر قیمت‌ها نمی‌شود و در ایام پیک، قیمت بلیت هواپیما حتی تا سه برابر در روزهای معمولی فروخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این شرایط نشان می‌دهد که عرضه و تقاضای ما صحیح نیست و همچنین نیاز بازار تأمین نمی‌شود، اظهار داشت: اخیراً مسئولان ذیربط در کمیسیون عمران مجلس حضور یافتند و ما به آنان گفته‌ایم که کشورمان در حوزه بار هوایی هیچ کاری انجام نداده درحالی‌که چنین فعالیتی بسیار ارزشمند است و اگر این مسئله محقق شود، باعث تحقق درآمدی می‌شود و نیازی به گرانی بلیت هواپیما نیست.

سخنگوی فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی تأکید کرد: تفاوت مجلس یازدهم با مجالس قبلی در این است که نمایندگان نظارت و پیگیری دائم مسائل را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند، ما همچنان موضوع افزایش شدید قیمت بلیت هواپیما را مورد بررسی قرار می‌دهیم و کوتاه نمی‌آییم و از ظرفیت‌های قانونی خود استفاده می‌کنیم تا این مشکل حل و فصل شود.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 150142
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. دوران ضدانقلاب سازی و انداختن مشکلات بگردن دشمن فرضی گذشته. مجلس باید دولت بی لیاقت رئیسی را در اسرع وقت عزل کند. نماینده ها در موضوع بی اهمیت حجاب که امری کاملا شخصی مبتنی بر عقاید و حق انتخاب است، با قید فوریت عمل میکنند اما در مورد گرانیها که دین و دنیای مردم را سوزانده اهمیتی نمیدهند. وقتی از اسمان مرغ بریان نمیرسد و منابع ابی درحال کاهش اند و شما هم توان مدیریت کشور را ندارید، چه اصراری بر افزایش جمعیت و ماندن در قدرت دارید که اخرت خود را ویران کنید؟

دکمه بازگشت به بالا